اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

افتتاح پل خلیج فارس تا 2 سال آینده

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم از پیوند اقتصاد کشور به اقتصاد جهانی به‌واسطه اجرای پل خلیج فارس در قشم خبر داد و گفت: پل خلیج فارس کمتر از دو سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح پل خلیج فارس تا 2 سال آینده
به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، سید رضا موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه پل خلیج فارس که در قالب طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس تدوین شده است، با محوریت پل و با چشم‌انداز 100 ساله تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: قرارداد طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس شامل چهار پروژه است که پل خلیج فارس به عنوان نخستین پروژه در آن دیده شده است.
همچنین اسکله کاوه بزرگراه خلیج فارس و ارتباط بندر کاوه به شبکه بزرگراهی کشور و راه آهن ارتباطی بندر کاوه تا شبکه ارتباطی راه آهن کشور از سایر پروژه‌های این بسته است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: دراین پروژه تامین مالی، مهندسی، تدارک و پشتیبانی و اجرای تمام عملیات یا در اصطلاح فنی و مالی (EPCF ) با پیمانکار برنده مناقصه است و اعتبار کل پروژه بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
موسوی در خصوص زمان بهره‌برداری این پروژه ادامه داد: با توجه به اینکه پروژه پل خلیج فارس به همراه سه پروژه دیگر تکمیل و راه‌اندازی می‌شود، زمان بهره‌برداری از پل کمتر از دو سال است و سایر پروژه‌های مکمل اعم از بزرگراه، بندر کاوه و راه آهن نیز ظرف 36 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اهمیت و جایگاه پل خلیج فارس در پیوند اقتصاد کشور به اقتصاد جهانی بیان کرد: این پل می‌تواند نقش مهمی در کریدور ترانزیت شمال جنوب ایفا کند و در تحول اقتصاد ملی به لحاظ پر شدن ظرفیت ناوگان حمل و نقل کشور در اثر افزایش فعالیت کریدور شمال جنوب موثر واقع می‌شود.
موسوی اشتغال‌زایی این پروژه را بالغ بر یک‌هزار نفر تکنسین و کارگر خواند و افزود: این پروژه صنعت گردشگری کشور را نیز متحول خواهد کرد.
یادآور می‌شود پل خلیج فارس به طول 2 هزار و 600 متر از محدوده اسکله لافت در قشم به اسکله پهل در شهرستان خمیر متصل می‌شود و جزیره قشم را به سرزمین اصلی مرتبط خواهد کرد.
 انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول