اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زنگ پیوند در مدارس پلدختر طنین‌انداز شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان، زنگ پیوند به صورت نمادین در مدرسه راهنمایی زینبیه شهر پلدختر طنین‌انداز شد.

زنگ پیوند در مدارس پلدختر طنین‌انداز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، امام جمعه موقت پلدختر ظهر امروز در این مراسم با اشاره به فرمایش‌های رهبری در مورد اهمیت جایگاه انجمن اولیا و مربیان گفت: هماهنگی و همکاری اولیا و مربیان و همچنین تعلیم و تربیت اسلامی نقش بسزایی در تعالی شخصیت نسل آینده‌ساز جامعه دارد.
حجت الاسلام سید حسین زواری هفته پیوند اولیا و مربیان را نقطه عطفی در توجه اقشار جامعه به نقش تربیتی خانواده و مدرسه عنوان کرد و اظهار داشت: هفته اولیا و مربیان از یک سو می‌تواند زمینه توجه به مشارکت اولیا در ابعاد مختلف نظام تربیتی و ضرورت بستر سازی لازم را فراهم آورد و از دیگر سو  می‌تواند یادآور شکل‌گیری بخش مهمی از شخصیت اجتماعی فرزندان در فضای حاکم بر جامعه و مدرسه باشد.
وی پیوند اولیا و مربیان را  زمینه‌ساز رشد و بالندگی دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: نهاد مدرسه پس از خانه و خانواده مهم‌ترین عامل تربیت دانش‌آموزان محسوب می‌شود و معلمان پس از والدین نزدیک‌ترین فرد به دانش‌آموز هستند که این امر نقش آنان را در تربیت دانش‌آموزان بسیار خطیر می‌کند.
وی افزود: انجمن اولیا و مربیان وظیفه دارند تا فعالیت‌های خود را به گونه‌ای ساماندهی کنند که با روش‌های تربیتی همسویی داشته باشد، زیرا آموزش و تربیت مکمل یکدیگر هستند و رسالت هر یک باید همسو و هم جهت با یکدیگر باشد.
حجت الاسلام زواری تصریح کرد: آینده کشور به دست دانش‌آموزان است و این قشر باید با علم‌آموزی، اخلاق و تعهد دینی سربلندی کشور را رقم بزنند.
وی خانواده‌ها و مربیان را دو بال موفقیت و اوج‌گیری دانش‌آموزان دانست و بر همکاری دو جانبه این دو نهاد برای رشد و تعالی آنها تاکید کرد. 
حجت‌الاسلام زواری افزود: اگر آموزش و پرورش بدون همکاری والدین اقدام به تربیت دانش‌آموزان کند با شکست مواجه می‌شود و تحقق تربیت در خانواده نیز بدون ارتباط و تعامل با مدرسه نیز امکان‌پذیر نیست.
امام جمعه موقت پلدختر گفت: کودکان، نوجوان و جوانان آینده‌سازان فردای جامعه هستند و همکاری بین خانه و مدرسه باید بر اساس برنامه‌ریزی اصولی باشد.
حجت الاسلام زواری افزود: در هر مقطع زمانی که خانه و مدرسه، تعامل پررنگ‌تر و وسیع‌تری داشته در تربیت صحیح دانش‌آموزان موفق‌تر عمل کرده‌اند و انسانی که بدون تربیت دینی به دانش مجهز شود، منشا مسائل خیر نمی‌شود.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش نهادی تاثیرگذار در تربیت آینده‌سازان این مرز و بوم است و همه اقشار به اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش چشم دوخته‌اند.
وی ادامه داد: خانواده‌ها باید نقش سازنده خود را در قبال دانش‌آموزان به درستی ایفا کنند زیرا شخصیت اصلی دانش‌آموزان و فرزندان در این مکان شکل می‌گیرد.
امام جمعه موقت، مدرسه را خانه دوم دانش‌آموزان خواند و گفت: مشارکت همه جانبه از جمله مشارکت فکری اولیا با مدرسه موجب سالم‌سازی فرزندان می‌شود و والدین دانش‌آموزان باید با متولیان خانه دوم فرزندانشان در ارتباط باشند و در جریان کم و کیف آموزش آن‌ها قرار بگیرند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول