اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه و استاندار سیستان‌و‌بلوچستان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند:

سیستان‌و بلوچستان میراث کهن و سترگ ایرانی را بر دوش می‌کشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان در بیانیه‌ای مشترک به مناسبت آغاز هفته فرهنگی سیستان‌و‌بلوچستان در کاخ موزه سعدآباد اعلام کردند، سیستان وبلوچستان بخش بزرگی از میراث کهن و سترگ ایرانی را با فرهنگ اصیل، هنر و صنایع دستی بی‌نظیر و جغرافیای منحصر بفرد بردوش می‌کشد.

سیستان‌و بلوچستان میراث کهن و سترگ ایرانی را بر دوش می‌کشد
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در این بیانیه آمده است: هفته‌های فرهنگی استان‌ها با هدف معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان‌های کشور در بخش‌های مختلف از جمله جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، صنایع دستی، آداب و رسوم و سنن، معرفی مفاخر و مشاهیر و چهره‌های ماندگار فرهنگی هر استان و همچنین شناساندن ظرفیت‌های تاریخی، ملی و ‌مذهبی کهن استان‌ها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
این بیانیه حاکی است: برپایی نشست‌های ادبی، هنری و شب شعر و نمایش توانمندی‌ها درعرصه فرهنگ و هنر اصیل استان‌ها بخشی از برنامه‌های هفته‌های فرهنگی به شمار می‌رود که تقویت وحدت ملی و ایجاد شور و نشاط در سراسر کشور را به ارمغان خواهد آورد.
در ادامه آمده است: دیرینه تاریخ استان، حکایت از عمق فرهنگ و هنر منطقه دارد که به جهات مختلف در گذشته نه تنها مورد حمایت قرار نگرفته، بلکه دستخوش محدودیت‌هایی بوده و امکان رشد آن فراهم نیامده است.
این بیانیه می‌افزاید: یکی از تحولات اساسی استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی حمایت از فرهنگ و هنر بوده که ثمرات آن مشهود است.
این بیانیه حاکی است: برپایی نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی به منظور معرفی توانمندی‌های فرهنگی و هنری استان، برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی، به ویژه نمایشگاه‌های بزرگ کتاب، جشنواره‌های معرفی استان در تهران و نمایشگاه‌های علوم قرآنی برنامه‌های ارزشمندی هستند که مورد توجه قرار گرفته و توانسته است در ارتقای فرهنگ و هنر عمومی و معرفی چهره زیبای استان، به صورت برنامه‌های متنوع و مستمر نقش داشته باشند. 
آنچه که بیان شد نشان از پیوند عمیق انسان‌هایی در گوشه‌هایی از ایران اسلامی با تمام خوبی‌های فرهنگی، علمی،‌ انسانی، ‌اجتماعی و دینی بشری است که کمال او در اسلام و کمال اسلام در پیوند با رسول اکرم(ص) و خاندان پاکش است.
اکنون فرصتی پیش روست تا همه دوستداران و مشتاقان این سرزمین افسانه‌ای که خود نماد اتحاد ملی و انسجام اسلامی است، بتوانند در هفته فرهنگی سیستان وبلوچستان، جلوه‌های بدیع فرهنگ و مفاخر جنوب شرق ایران را به نمایش گذاشته و توانمندی‌ها را به بهترین شکل به دیگران القا کنند.
امید است ظرفیت این سرزمین به بهترین شکل در باور تک تک مردم ایران زمین جای بگیرد و چهره واقعی این استان معرفی شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول