اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان تاکید کرد:

ممنوعیت استعمال دخانیات در اداره‌های گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بر ممنوعیت استعمال دخانیات در اداره‌های این استان تاکید کرد و گفت: عنوان قلیان‌سراها باید از واحدهای صنفی گیلان حذف شود.

ممنوعیت استعمال دخانیات در اداره‌های گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی در جلسه کارگروه کمیته پیشگیری از خطرات ناشی از مصرف قلیان و سیگار گیلان اظهار داشت: قلیان‌سراها و مواد دخانی یکی از مباحث مورد پیگیری حوزه اجتماعی در وزارت کشور است.
وی با تاکید بر کاهش قلیان‌سراها و مواد دخانی در جامعه، افزود: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی متولی کاهش مواد دخانی در گیلان است.
پورعزیزی راهکارهای زودبازده در کاهش مصرف دخانیات را موثر خواند و تصریح کرد: زیان دخانیات کمتر از مواد مخدر نیست.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بر ممنوعیت استعمال دخانیات در اداره‌های این استان تاکید کرد و گفت: عنوان قلیان‌سراها باید از واحدهای صنفی گیلان حذف شود.
وی گیلان را در بحث مقابله با مشروبات الکلی و دخانی پیشرو ذکر کرد و بیان داشت: مصوبه برخورد با واحدهای صنفی ارائه دهنده قلیان باید به طور کامل اجرا شود.

*گیلان 8 مرکز ترک سیگار دارد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه به مکاتبه با اداره‌های مختلف استان مبنی بر عدم استعمال دخانیات در این مکان‌ها اشاره کرد و گفت: حدود 8 هزار نفر از پیشه‌وران و کارکنان کارخانه‌های گیلان برای آگاهی از ضررهای مواد دخانی آموزش دیدند.
ارسلان داداشی از شناسایی قلیان‌سراهای استان خبر داد و افزود: بیش از 5 هزار و 700 پوستر برای پیشگیری از مصرف مواد دخانی در گیلان توزیع شده است.
وی خواستار اطلاع‌رسانی از ضررهای مواد دخانی توسط رسانه‌ها شد و تصریح کرد: 8 مرکز ترک دخانیات در گیلان راه‌اندازی شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مکان‌های ترک سیگار در استان، بیان داشت: مرکز دانای علی در رشت راه‌اندازی شده است ضمن اینکه در شهرهای رودسر، تالش، لاهیجان، لنگرود، فومن و صومعه‌سرا نیز مراکز ترک سیگار راه‌اندازی شده است.
داداشی پیشگیری در کنار مقابله را موثر دانست و متذکر شد: کشیدن سیگار در مکان‌های عمومی سرپوشیده و حمل و نقل عمومی ممنوع است.

*روش‌های صحیح تفریح به جوانان آموزش داده شود
کارشناس پیشگیری دفتر اعتیاد سازمان بهزیستی گیلان نیز در این جلسه سیگار را دروازه ورود به اعتیاد نامید و اظهار داشت: قلیان‌سراها باید بسته شوند.
امیر رحیمیان با بیان اینکه با تقاضای مواد دخانی باید مقابله شود، افزود: آموزش مهارت‌های زندگی در پیشگیری از استعمال دخانیات موثر است.
وی بر آموزش روش‌های صحیح تفریح به جوانان تاکید کرد و ابراز داشت: اوقات فراغت جوانان باید با برنامه‌ریزی صحیح تقویت شود.
رحیمیمان ایجاد مراکز ترک سیگار را یکی از راه‌های مقابله با مواد دخانی ذکر کرد و بیان داشت: مراکز درمانی، ترک سیگار را به صورت تخصصی انجام دهند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول