اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار ایلام:

خسارت‌های پدیده گرد و غبار باید مشخص شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار ایلام گفت: خسارت‌های پدیده گرد و غبار باید تعیین شود.

خسارت‌های پدیده گرد و غبار باید مشخص شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حشمت‌الله عسگری ظهر امروز در کارگروه آمایش محیط زیست و توسعه پایدار استان ایلام اظهار داشت: پدیده گرد و غبار چندسالی است که استان ایلام را در بر گرفته است.
وی ادامه داد: این پدیده که به میهمان ناخوانده نیز معروف شده خساراتی را به بخش‌های مختلف از جمله محیط زیست، کشاورزی و ... وارد می‌کند.
این مسئول اضافه کرد: مسئولان دستگاه‌های ذیربط باید در نخستین فرصت نسبت به تعیین خسارت‌های وارد شده ناشی از این پدیده اقدام کنند.
عسگری تصریح کرد: بررسی کارشناسی و تعیین برآورد خسارت‌های اقتصادی امکان برنامه‌ریزی و مدیریت منابع را فراهم می‌کند. 
معاون برنامه‌ریزی استاندار ایلام گفت: دستگاه‌های اجرایی ذیربط گزارش‌های تخصصی خود را در رابطه با وظایف محول شده در آیین نامه ابلاغی شورای برنامه‌ریزی و توسعه در زمینه این کارگروه به دبیرخانه ارائه دهند.
وی به اهمیت تعیین خسارت‌های ناشی از پدیده گرد و غبار در ایلام تاکید کرد و گفت: مسئولان امر در این زمینه کوشش بیشتری کنند.
بارش شدید گرد و غبار طی 10 سال گذشته تمام مناطق استان ایلام را در فصول مختلف سال حتی در فصل زمستان در بر گرفته است.
شدت بارش گرد و غبار در استان ایلام در حین بارش‌ها به اندازه‌ای است که سطح معابر، خیابان‌ها، خودروها، مغازه‌ها و تمام اجسام روی زمین را با لایه‌ای از گرد و غبار پوشانده و در پاره‌ای از مناطق جنوبی ایلام خودروهای عبوری با استفاده از چراغ روشن در سطح معابر این شهر تردد می‌کنند.
این سیستم از طرف صحرای عربستان و کشور عراق وارد منطقه غربی و مرکزی کشورمان شده و پدیده بارش گرد و غبار را فراهم کرده است.
این پدیده در مناطق مختلف استان ایلام و همچنین استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه و دیگر مناطق غربی کشور طی چند سال گذشته به شدت بیشتری استمرار یافته است. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول