اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس خبر داد:

پایان مرمت برج ناقوس کلیسای سنت استپانوس

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس از پایان مرمت برج ناقوس کلیسای سنت استپانوس در این منطقه خبر داد.

پایان مرمت برج ناقوس کلیسای سنت استپانوس
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، ‌عادل نجف‌زاده از تکمیل پروژه‌های عمرانی گردشگری این منطقه با اعتبار 800 میلیون ریال خبر داد و گفت: مرمت برج ناقوس کلیسای سنت استپانوس با اعتبار 200 میلیون ریال تا پایان مهر ماه سال ‌جاری به پایان می رسد.
وی افزود: این طرح با مشارکت پایگاه کلیساهای تاریخی ایران آغاز شده و در حال انجام مراحل پایانی مرمت می‌باشد.
نجف‌زاده اظهار داشت: با تکمیل این پروژه داربست‌های کلیسا برای همیشه از محوطه آن برداشته خواهد شد.
وی افزود: این بنا به دلیل قدمت تاریخی و اهمیت آن برای ارامنه و زیبایی فضای بنا مورد علاقه عکاسان و هنرمندان داخلی و خارجی می‌باشد که با حذف داربست‌های مرمتکاری زیبایی آن دوچندان خواهد شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: عملیات بهسازی و ساخت جاده دسترسی به منطقه گردشگری کیامکی و ژئوسایت پرمین تریاس در دست انجام است و تا پایان مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
 نجف‌زاده هدف از ساخت این جاده را ساماندهی و هدایت سیل گردشگران طبیعت گرد ورودی به منطقه آزاد ارس عنوان کرد و گفت: ژئوسایت‌های کیامکی و پرمین تریاس به علت برخورداری از آب و هوای مناسب و فضای سبز کم‌نظیر و همچنین ظرفیت پذیرش گردشگر همواره مورد استقبال گردشگران و اهالی منطقه بوده است.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: ایجاد و بهسازی جاده مناسب به این مناطق باعث دسترسی راحت و افزایش مدت ماندگاری گردشگران در این مناطق خواهد شد.
گفتنی است پروژه ایجاد و بهسازی جاده دسترسی به ژئوسایت کیامکی و پرمین تریاس با اعتبار بالغ بر 600 میلیون ریال در حال تکمیل می‌باشد.
‌نجف‌زاده گفت: نام این کلیسا بر‌گرفته از استپانوس مقدس است و این شخص یکی از  نخستین مومنانی بوده که به خاطر ایمان راسخ خود به شهادت رسیده است.
وی افزود‌: کلیسای سنت استپانوس با ویژگی‌های معماری و تزیینی یکی از زیباترین و مشهورترین کلیساهای ارمنیان در جهان است و در سال 2008 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول