اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری کردستان خبر داد:

نصب 55 دستگاه چراغ ترافیکی LED در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری کردستان از نصب 55 دستگاه چراغ ترافیکی در محورهای استان در شش ماهه نخست سال‌جاری خبرداد.

نصب 55 دستگاه چراغ ترافیکی LED در کردستان
عطالله قادری در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه راه و ترابری کردستان ازدیاد ایمنی جاده‌ها به منظور کاهش هرچه بیشتر تصادفات و تلفات ناشی از آن است.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا اقداماتی اساسی از جمله اجرای خط‌کشی، نصب تابلو و علایم، نصب گاردریل و نیوجرسی و نصب چراغ چشمک‌زن ترافیکی در تقاطع‌ها و مناطق مسکونی در استان انجام شده است.
به گفته وی، انجام این عملیات‌ها از سوی اداره راه و ترابری استان با توجه به ارائه شده از سوی ارگان‌های ذیربط موجب کاهش 25 درصدی تلفات و تصادفات در سطح استان شده است.
مدیرکل راه و ترابری کردستان در ادامه از ایمن‌سازی و نگهداری بهینه راه‌ها در این استان به عنوان اولویت‌های مهم و همیشگی این اداره کل یاد کرد و گفت: ایمن‌سازی محورها، ایمن‌سازی تقاطعات، ساخت میادین، نصب تابلوهای هشدار دهنده راهنمایی برای رانندگان و مسافران نا آشنا و اجرای باندهای کندرو در محورهای پر تردد باری به منظور ارتقاء امنیت جاده‌ها در طول چند سال اخیر به صورت ویژه در سطح استان انجام شده است.
قادری تصریح کرد: در همین راستا تاکنون 17 کیلومتر از بزرگراه مسیر دیواندره به سقز زیر بار ترافیکی رفته است.
به گفته وی، 10 کیلومتر از گردنه ماموخ در مسیر سنندج به کامیاران نیز برای ایجاد امنیت و سلامت هر چه بیشتر راه‌ها در استان زیر بار ترافیکی می‌رود.
مدیرکل راه و ترابری کردستان در ادامه از بهره‌مندی 32 روستای سقز از راه روستایی آسفالته خبرداد و افزود: با اتمام عملیات اجرایی احداث راه روستایی محور چهار راه چاپان تا مولان‌آباد در شهرستان سقز 32 روستای مسیر از راه روستایی آسفالته بهره‌مند شدند.
قادری گفت:‌ این پروژه یکی از پروژه‌های بسیار مهم ما بود، که به لحاظ طول مسیر و میزان روستا و خانوار بهره‌‌مند از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است.
به گفته وی، عملیات خاکی،‌ تکمیل ابنیه ‌فنی، شن‌ریزی لایه اول و دوم و آسفالت کل مسیر به طول 35 کیلومتر از جمله عملیات‌هایی است که در این پروژه انجام شده است.
مدیرکل راه و ترابری کردستان تصریح کرد: به منظور اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 60  میلیارد ریال صرف شده است.
وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه تعداد 32 روستا واقع در مسیر با جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر از نعمت راه روستایی آسفالته و بهسازی شده برخوردار شدند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول