اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بناب:

اداره بازار هیچ سر و سامانی ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بناب با انتقاد از عدم نظارت متولیان امر به بازار گفت: متأسفانه وضع اداره بازار نه تنها خوب نیست، بلکه هیچ سر و سامانی ندارد و اداره صنوف بازار نه در این شهرستان، بلکه در کل کشور به صورت جنگلی اداره می‌شود.

اداره بازار هیچ سر و سامانی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی ظهر امروز در جمع مسئولان و قشرهای مختلف مردم بناب با بیان اینکه استاندارد یعنی مرغوبیت کالا و عدم کم فروشی‌ اظهار داشت: ‌یک هزار و 400 سال پیش این پیمان‌نامه به تصویب رسیده بود و حتی به متخلفان خداوند وعده عذاب دردناک را نیز داده است، چون که تقلب و کم فروشی موجب برهم زنی نظم اقتصادی جامعه و باعث نزول عذاب الهی می‌شود.
وی ادامه داد: هرگونه خلل در نظام تجاری در تمام شئون مردم تأثیرگذار است و در اسلام هرگونه داد و ستد آزاد نیست.
امام جمعه بناب با انتقاد از عدم نظارت متولیان امر به بازار گفت: متأسفانه در بطن جمهوری اسلامی وضع اداره بازار نه تنها خوب نیست، بلکه هیچ سر و سامانی ندارد و اداره صنوف بازار نه در این شهرستان، بلکه در کل کشور به صورت جنگلی اداره می‌شود و نحوه اخذ مالیات نیز به صورت صحیح انجام نمی‌گیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب تأکید کرد: مع‌الوصف، اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها گرانی‌های مضاعف بر جامعه وارد کرد و در عین حال که اقدام درستی بود، ولی به علت عدم داشتن متولی این طرح جا نیفتاد.
باقری‌بنابی اظهار داشت: با اجرای این طرح، خط تولید واحدهای صنعتی، مصرف کننده، خریدار و فروشنده به مشکل برخورد کردند و تمام وعده‌هایی که داده شده بود، عملی نشدند و با مطالبی که مقام معظم رهبری در این خصوص بیان کردند، مشخص می‌شود که درون آن مالامال از غصه و اندوه است و به خواسته‌های رهبری عمل نشده است.
وی ادامه داد:  اگر به خواسته‌های رهبری در هدفمند کردن یارانه‌ها عمل می‌شد، همانطوری که خود معظم له در اظهاراتشان فرمودند؛ اگر به خواسته‌های وی عمل می‌شد، شاهد گرفتاری اخیر در کشور نبودیم.
امام جمعه تبریز سپس با اشاره به جریان اخیر اختلاس بزرگ بانکی کشور گفت: در سال‌های اخیر به خیلی‌ها خائن گفتند، اما بی‌عدالتی که امروز در کشور اتفاق افتاده در کل 32 سال عمر انقلاب و حتی در زمان طاغوت نیز چنین اتفاق عجیبی نیفتاده بود.
وی همچنین با انتقاد از افزایش سرسام‌آور قیمت اجناس از جمله گوشت، مرغ، تخم مرغ، حبوبات و ... گفت: کشاورزان با مشکل مواجهند و این بخش نیز متولی ندارد.
باقی‌بنابی با اشاره به جایگاه رفیع نظام جمهوری اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی هزاران هزار قله را فتح کرده، فضایل زیادی دارد و قدم‌هایی که جمهوری اسلامی برداشته، هیچ دولتی نتوانسته بردارد؛ ولی متأسفانه این بخش‌ها در جامعه بدون متولی مانده و مقام معظم رهبری را آزرده خاطر کرده است.
باقری بنابی، بر رسیدگی و توجه بیشتر به مطالبات مقام معظم رهبی که همان مطالبات مردم نیز هست تأکید کرد و خواستار سرو سامان دادن به وضع موجود شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول