اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه برگزاری همایش بین‌المللی «تبریز، اولین پایتخت تشیع»؛

آثار همایش تبریز پایتخت تشیع در عرصه‌های اجتماعی قابل مشاهده خواهد بود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه واحد علوم و تحقیقات آذربایجان شرقی گفت: آثار همایشی بین‌المللی «تبریز، اولین پایتخت تشیع جهان اسلام » را در عرصه تولید فکر، اندیشه و محصولات آن همچون کتب، فیلم و برنامه‌های متنوع فرهنگی در عرصه‌های اجتماعی قابل مشاهده خواهد بود.

آثار همایش تبریز پایتخت تشیع در عرصه‌های اجتماعی قابل مشاهده خواهد بود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عزیز جوانپورهروی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تلاش‌هایی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص ثبت ملی این موضوع انجام داده است و همچنین برگزاری این همایش امسال و آن هم به صورت بین‌المللی، به جرات می‌توان گفت که تبریز آمادگی ایجاد دبیرخانه دائمی برای برگزاری سالانه یا دوسالانه همایش بین‌المللی تبریز، اولین پایتخت تشیع جهان اسلام را داراست.
وی با تاکید بر اینکه لازم است در سال‌های آینده فرصت بیشتری برای ارائه مقاله داده شود، گفت: باید فرصت برای ارسال مقاله دائمی شود تا محققان تشیع و جهان اسلام و اندیشمندان داخلی بتوانند همواره در این زمینه کار کنند.
جوانپور با اشاره به ثبت ملی تبریز به عنوان نخستین پایتخت تشیع در سال 88 ،  تصریح کرد: این اقدام از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با حضور رئیس جمهور محترم کشورمان قابل تقدیر است.
وی با تاکید بر اینکه تبریز همواره پیشقدم بودن خود را ثابت کرده است، افزود: کشور ما افتخار این را دارد که تنها کشور شیعه با حاکمیت شیعه است و لازم است بیش از پیش به تاریخ خود بپردازد.
رئیس دانشگاه واحد علوم و تحقیقات استان تاکید کرد: وحدت ملی ایرانیان همواره مبنای خود را به آذربایجان مدیون بوده است که این موضوع باید مدنظر اهالی فرهنگ و ادب و هنر و صاحب نظران قرار گیرد.
جوانپور با بیان اینکه باید پیشینه خوب تبریز در نقش‌آفرینی‌های ملی تبیین شود، اظهار داشت: نقش تبریز در نهادینه کردن مذهب تشیع در ایران مصداق خوبی برای این امر بود که خوشبختانه با همت دولت و پیگیری‌های سازمان میراث فرهنگی ثبت شد.
همایش بین‌المللی« تبریز، اولین پایتخت تشیع جهان اسلام» توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و استانداری آذربایجان شرقی و دانشگاه تبریز برگزار شده و حوزه‌های علمیه، مراکز آموزش عالی کشور و همچنین سپاه عاشورای آذربایجان شرقی نیز در برگزاری آن همکاری خواهند داشت.
این همایش روزهای 22 و 23 آبان ماه سال جاری با حضور اندیشمندانی داخل و خارج کشور در تبریز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول