اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز:

GIS سرعت عمل و اطمینان را در بخش عملیاتی تقویت می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز گفت: سیستم GIS سرعت عمل و اطمینان را در بخش عملیاتی تقویت می‌کند.

GIS سرعت عمل و اطمینان را در بخش عملیاتی تقویت می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران، یدالله بایبوردی در چهاردهمین جلسه هماهنگی GIS شرکت انتقال گاز ایران که با حضور مسئولان ستاد شرکت انتقال گاز و نمایندگان مناطق عملیاتی به میزبانی منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران در تبریز برگزار شد، سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) را بستری برای ذخیره و نگهداری مطمئن اطلاعات دانست.
وی اظهار داشت: برخورداری از این سیستم سرعت عمل و اطمینان را در مناطق عملیاتی تقویت کرده و این امکان را فراهم می‌آورد تا مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات جغرافیایی به نحو احسن انجام گیرد.
محمد عسگریان، مسئول پروژه GIS شرکت انتقال گاز ایران نیز در این نشست در خصوص سیستم (GIS ) گفت: این سیستم یک سیستم کامپیوتر مبنا بوده که به عنوان یک مجموعه متشکل از سخت‌افزار، نرم‌افزار، اطلاعات جغرافیایی، نیروی انسانی و مدل‌های پردازش داده‌ها، به منظور تولید، ذخیره‌سازی، نمایش، بازیابی، پردازش، به‌روزرسانی و ... اطلاعات جغرافیایی مربوط به عوارض و پدیده‌های مختلف مناطق از قبیل تاسیسات تقویت فشار، خطوط انتقال، شیرهای بین راهی و غیره طراحی شده است.
وی هدف از پیاده‌سازی این سیستم را در مناطق، یکنواخت‌سازی فرآیندهای تهیه و ذخیره‌سازی داده‌ها با تهیه یک بانک اطلاعات مکانی جامع از اطلاعات شناسنامه‌ای و فنی اجزای خطوط انتقال گاز، مرکزیت بخشیدن به مدیریت داده‌ها و اطلاعات، فراهم‌آوری دسترسی چند کاربره به پایگاه داده، امکان بازیابی و نمایش داده‌ها در قالب گزارش، نقشه و ... اعلام کرد.
این نشست که با هدف هم جهت کردن فعالیت‌های مناطق در راستای پیشبرد پروژه GIS  برگزار شد، حاضران به تبادل‌نظر و ارائه نقطه نظرات و بیان موانع و مشکلات پرداخته و گزارشی از عملکرد مناطق خود ارائه کردند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول