اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

کمباین‌داران بدون کارت اصناف نمی‌توانند وارد مزارع شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: از سال آینده زراعی، کمباین‌داران بدون گذراندن آموزش‌های قبلی و بدون اخذ کارت اصناف نمی‌توانند وارد مزارع شوند.

کمباین‌داران بدون کارت اصناف نمی‌توانند وارد مزارع شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان در جلسه ارتقای کیفیت گندم و آرد و نان با بیان اینکه هرساله بخش قابل ملاحظه‌ای از گندم تولیدی در مراحل مختلف به صورت ضایعات از چرخه مصرف خارج می‌شود، اظهار داشت: نخستین قدم برای برنامه‌ریزی برای کاهش ضایعات گندم، برآورد مقدار ضایعات آن در مراحل مختلف تولید تا مصرف و شناسایی عوامل مؤثر بر آن است.
وی با بیان اینکه بیشترین تلفات و ضایعات گندم مربوط به حین برداشت محصول با کمباین است، ادامه داد: نتایج و تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد بیشترین مقدار ضایعات مربوط به افت دماغه کمباین (68درصد)، بعد از آن به ترتیب افت طبیعی، افت الک و غربال، افت کوبنده و افت کیفی است.
محمدیان تعداد قطعات زمین، آشنایی کشاورز با کار کمباین، عمر کمباین، روش کاشت، سرعت چرخ فلک، ارتفاع شانه برش و آموزش راننده کمباین را از عوامل موثر برضایعات کل گندم در مرحله برداشت و زمان کاشت گندم دانست و افزود: مقدار ریزش بین راهی گندم حمل شده نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر تشکیل کارگاه‌های آموزشی کاهش ضایعات برداشت گندم و جو با کمباین برای کمباین‌داران تاکید کرد و افزود: در این کارگاه‌های آموزشی لازم است فراگیران در دو بخش تئوری و عملی با مباحثی چون اصول کار با کمباین، تنظیمات کمباین، عیب یابی کمباین، جلوگیری از ریزش و  اندازه‌گیری درصد ریزش گندم و جو در حین کار آشنا شده و از نزدیک با قطعات مختلف کمباین آشنا شده و نکات فنی مورد نظر را فرا گیرند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول