اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه:

36 درصد زنان غربی در معرض آزار همکاران هستند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه با اشاره به اینکه بر اساس آمار مجامع بین‌المللی غرب و اروپا 36 درصد زنان در محل کار در معرض آزار و اذیت جنسی مردان همکار خود هستند، گفت: زنان در کشورهای غربی از حاشیه امنیت به مراتب پایین‌تری در مقایسه با جمهوری اسلامی برخوردار هستند.

36 درصد زنان غربی در معرض آزار همکاران هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،حجت الاسلام شیخ علی خلفی شامگاه جمعه در همایش بزرگ عفاف و حجاب با موضوع بررسی توطئه‌های سیاسی و فرهنگی صهیونیسم و استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ابرقدرت‌های شرق و غرب خود را با قدرت سومی به نام جمهوری اسلامی ایران مواجه دیدند که موقعیت این دو قدرت را به خطر می‌اندازد، اظهار داشت: آنچه امپریالیسم غرب و شرق انداخت هیچ آیینی جز اسلام نبود بنابراین آنها با تمام قوا برای مقابله با اسلام متحد شدند.
وی افزود: یکی از عرصه‌های مهمی که دشمنان در مقابله با اسلام آن را هدف دشمنی‌های خود قرار دادند مسئله حجاب و عفاف بود تا با استفاده از ابزارهای مختلف بتوانند اهداف مادی خود را در جامعه اسلامی پیش ببرند و با طرح شبهات و سؤال‌ها نادرست در ارتباط مقوله حجاب سعی کردند این موضوع را در اذهان جوانان مسلمان مخدوش کنند.
رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه ادامه داد: دشمنان غرب و شرق با طرح سؤالاتی همچون " به نظر شما آیا حجاب اجباری را می‌توان در میان زنان توسعه داد؟"، در میان مردم شبهه افکنی می‌کردند، حال اینکه این سؤال از اساس غلط است و هر انسان فهیمی می‌داند که هیچ اعتقادی را نمی‌توان با زور و اجبار القا کرد.
وی بیان کرد: دشمنان در شرایطی بر روی حجاب اجباری در ایران مانور می‌دهند که در آیات قرآن آمده است که حتی انتخاب دین اسلام نیز اجباری نیست، چه برسد به مقوله‌ای از حجاب که یکی از واجبات دین اسلام است.

*هیچ دین و آیینی به اندازه اسلام برای زن ارزش قائل نیست
 
خلفی اضافه کرد: اگر سؤال این‌گونه طرح شود که " آیا حجاب برای یک بانوی مسلمان مفید است؟" سؤال به جایی است و اذهان را به انحراف نمی‌کشاند.
وی ادامه داد: هیچ دین و آیینی به اندازه اسلام برای زن ارزش قائل نیست و به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب رسیدن به زن در جامعه از او می‌خواهد که خود را در صدف حجاب و عفاف محافظت کند.
رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) از زن به‌عنوان ریحانه بهشتی و گل یاد می‌کنند، گفت: تعبیر به این زیبایی در ارتباط با مردان به کار نرفته است و همین تعبیر نشان می‌دهد که زنان از ظرافت‌های به مراتب بیشتری از مردان برخوردارند و همین موضوع تکلیف آنها را در داشتن حجاب بیشتر می‌کند.

*حفظ عفت با حجاب میسر است

وی تصریح کرد: دین اسلام حجاب را برای زن اجباری نمی‌داند بلکه زنی می‌تواند عفت داشته باشد که اعتقاد به حجاب داشته و خود را ملزم به رعایت آن کند.
خلفی با اشاره به اینکه بر اساس آمار مجامع بین‌المللی غرب و اروپا 36 درصد زنان در محل کار در معرض آزار و اذیت جنسی مردان همکار خود هستند، افزود:  این آمار در ایران بسیار کمتر از اروپا و غرب است چرا که ما برای زنان خود ارزش قائل هستیم به همین لحاظ آنها را به حضور در جامعه با رعایت پوشش اسلامی دعوت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه عده‌ای با ایراد این سؤال که زنان مسلمان با داشتن حجاب آزادی خود را از دست می‌دهند و برای آنها ارزش‌گذاری نمی‌شود، تصریح کرد: کشور اسلامی برای زنان خود ارزش قائل نیست یا کشورهایی که برای فروش کالاهای لوکس خود زنان نیمه عریان را در معرض دید مردان قرار می‌دهند.
رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه تصریح کرد: مجامع بین‌المللی در حالی قطعنامه خشونت علیه زنان را برای ایران صادر می‌کنند که زنان در کشورهای آنها از حاشیه امنیت به مراتب پایین‌تری در مقایسه با جمهوری اسلامی برخوردار هستند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول