اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد:

بهره‌برداری از تالار مرکزی شهر در سال 91

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم از افتتاح و بهره‌برداری تالار مرکزی شهر در سال 91 خبر داد.

بهره‌برداری از تالار مرکزی شهر در سال 91
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد‌حسین استاد جمعه شب در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی که در تالار همایش‌های شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره در مقایسه با سال‌های قبل رونق بیشتری گرفته و کارهای قابل توجهی برای داوری ارسال شد که برگزیدگان آن به جشنواره منطقه‌ای راه یافتند.
وی به وعده‌هایی که اداره کل ارشاد استان قم در گذشته به هنرمندان داده بود اشاره و بیان کرد: دو سال پیش وعده داده شد که سالن شهید آوینی در اختیار هنرمندان نمایش قرار بگیرد که امشب این وعده محقق شد.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به بازدید اخیر استاندار از پروژه تالار مرکزی شهر تصریح کرد: این پروژه با پیشرفت خوبی روبه‌رو شده و امیدواریم بتوانیم این پروژه را تا سال 91 به بهره‌برداری برسانیم.
وی تاکید کرد: پروژه تالار شهر پروژه عظیمی است که زیربنای آن به 11 هزار متر‌مربع می‌رسد که بسیاری از مشکلاتی که اکنون با آن مواجه هستیم با پایان این پروژه برطرف می‌شود.
استادآقا ادامه داد: امید آن دارم مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند چرا که برای دلخوشی هنرهای نمایشی استان قم وعده‌ها و تفاهمنامه‌های فراوانی مطرح شد که به دلیل آنکه به آن عمل نشد، بی‌نتیجه ماند.
وی به حضور معاون اداره‌ کل هنرهای نمایشی کشور در مراسم اختتامیه اشاره کرد و گفت: آقای مسافری که در گذشته مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی را به عهده داشت به وعده‌ها عمل نکرد.
استادآقا اضافه کرد: امیدواریم با در دست گرفتن سکان سرپرستی اداره کل هنرهای نمایشی کشور توسط آقای دشت گلی، ایشان بتواند برسر تئاتر و تئاتری‌ها گل بزند.
وی خطاب به سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی کشور گفت: در تهران پول‌های فراوانی به هنرمندان نمایشی داده شد که به دلیل حرفه‌ای بودن ما نمی‌گوییم چرا به آنها پول داده شد بلکه می‌گوییم شما به عنوان مسئول ملی پاسخگو باشید که چرا از این اعتبارات سهمی برای تئاتری‌های قم در نظر گرفته نشده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ابراز امیدواری کرد مسئولان کشوری نسبت به وعده‌های خود پایبند بوده و نسبت به اجرایی کردن وعده‌ها اهتمام داشته باشند.
وی افزود: به عملکرد ما انتقاد می‌شود و ما نسبت به این موضوع مقاومت نمی‌کنیم چرا که معتقدیم انتقاد در ارتقای کیفیت عملکرد بسیار مطلوب است ولی نباید چشم‌ها به روی خدمات صورت گرفته بسته شود و در این راه سیاه نمایی و تخریب صورت بگیرد.
استاد‌آقا به تاخیر در پرداخت حق‌الزحمه تئاتری‌های قم اشاره کرد و افزود: تفاهمنامه‌ای که سال 88 به امضا رسید پس از دوسال تاخیر چند ماه پیش تصفیه شد.
وی بیان کرد: هنرمندان قمی در زمینه هنرهای نمایشی از استعداد و ظرفیت بالایی برخوردارند و طرح‌های بسیار ارزشمندی را برای اجرا به اداره کل ارشاد استان قم ارائه کرده‌اند که باید از آنان حمایت مالی شود تا به مرحله اجرا برسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ابراز نگرانی از بودجه‌های کمی که برای افروختن شمع نمایش به قم اختصاص یافته است، گفت: متاسفانه هزینه‌ای که برای این کار به ما داده‌اند بسیار کم بوده و کل آن از 18 میلیون تومان تجاوز نمی‌کند که این مبلغ نیز تنها به گروه‌های رسمی تعلق می‌گیرد.
وی افزود: تالار شهید آوینی برای اجرای نمایش دیده نشده بود بلکه از این مکان به عنوان سالن همایش استفاده می‌شد ولی با تغییرات فراوانی که در آن داده شد توانست به شکلی قابل قبول در بیاید.
استاد آقا تصریح کرد: این سالن جایگاه مناسبی برای تمرین نمایش نیست و برای این مهم باید مکان دیگری در نظر گرفته شود.
وی همچنین به افتتاح سالن دیگری در یکی از مجتمع‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: عمق سن در این سالن از سه متر تجاوز نمی‌‌کند که برای اجرای نمایش مطلوب نیست.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه پروژه تالار مرکزی شهر به صورت جدی دنبال می‌شود‌، خطاب به سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی کشور بیان کرد: زمین به این پروژه عظیم هفت سال پیش تعلق گرفت که برای ساخت و ساز آن شهرداری مانع شد ولی اکنون سه سال است مشغول به کار هستیم.
وی به کمبود بودجه در دیگر زمینه‌های فرهنگ و هنر استان قم اشاره کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا پیشرفت‌های خوبی را در این استان شاهد باشیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول