اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران:

بستر فراگیر شدن تذکر لسانی در گچساران فراهم است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران گفت: همزمان با طرح تذکر لسانی در این شهرستان، بستر اجرا و فراگیر شدن آن در گچساران به‌خوبی فراهم شده است.

بستر فراگیر شدن تذکر لسانی در گچساران فراهم است
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی‌اصل شب گذشته در کلاس سلسله مباحث اخلاقی مدیران این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه نظرات مدیران و رؤسای ادارات، سازمان‌ها و نهادها تأثیرگذار است، توجه به اخلاق مدیران و مسئول بودن آنها در قبال جامعه به‌عنوان مسئولیت اجتماعی بسیار مهم است.
وی افزود: آیات قرآن کریم، خط و مشی و مسیر هدایت انسان را مشخص کرده که حرکت در این راستا مسیر سعادت، سلامت، کامیابی و سربلندی دنیوی و اخروی انسان‌ها را تضمین می‌کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران ابراز داشت: نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می‌کند که وی ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامونش اتفاق می‌افتد.
ملکوتی‌اصل تصریح کرد: این موضوع در فقه اسلامی با عنوان امر به معروف و نهی از منکر طرح شده و یکی از مهم‌ترین مبانی تفکر سیاسی و اجتماعی یک مسلمان و ضامن بقای اسلام است.
وی شناخت اهمیت و ضرورت، مراتب، مراحل، شرایط و احکام امر به معروف و نهی از منکر را لازم و مفید دانست و خاطرنشان کرد: مهم‌تر از آن، احساس مسئولیت کردن، تشویق و ترغیب شدن و انگیزه پیدا کردن افراد جامعه برای عمل به تذکر لسانی است.
این مقام مسئول در گچساران امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم‌ترین اصول عملی اسلام عنوان و بر اجرای آن در ادارات و نهادها توسط مدیران و کارمندان تأکید کرد.
ملکوتی‌اصل با اشاره به اجرای طرح تذکر لسانی در گچساران گفت: امروزه در سایه حکومت جمهوری اسلامی، زمینه احیا و اجرای این حکم خدا بهتر از گذشته مهیا شده و عده‌ای با اخلاص و عزمی راسخ، کمر همت بسته و پای جوانمردی پیش نهاده تا این تکلیف الهی را به صحنه آورند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران در بخش دیگری از سخنان خود مشتری‌مداری را یک سنت حسنه عنوان کرد و افزود: برای یک کارمند و کارشناس و مدیر مسلمان، مشتری‌مداری و تکریم ارباب‌رجوع نه به خاطر دستورالعمل و بخشنامه، بلکه یک وظیفه انسانی و دینی است.
ملکوتی‌اصل با بیان اینکه مشتری‌مداری باید در دل امور قرار بگیرد، ابراز داشت: تکریم و گرامی داشتن مردم در تمام ادیان و فرهنگ‌ها جایگاه والایی دارد و تمام بزرگان دین و صاحبان اندیشه بر آن تأکید کرده‌اند.
وی بیان داشت: رعایت حرمت انسان‌ها بنیادی‌ترین ارزش نظام اسلامی است و بین رضایت مردم و رضایت خداوند و بین تکریم انسان‌ها و تکریم خداوند، ارتباط مستقیمی وجود دارد.
ملکوتی‌اصل عنوان داشت: در جهان‌بینی اسلامی راه خدا از میان خلق می‌گذرد یعنی بدون تکریم انسان‌ها و جلب رضایت آنها، رضایت و بندگی خدا امکان‌پذیر نیست.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران تصریح کرد: هرگونه خدمت و تلاش در راستای جلب رضایت ارباب رجوع و مردم، رضایت و خشنودی خداوند را فراهم کرده و برای یک فرد مسلمان، تکریم مردم عبادت به شمار می رود و بهترین روش برای نزدیکی به خدا است.
ملکوتی‌اصل خدمت به خلق را از بدیهی‌ترین و برجسته‌ترین آموزه‌های دینی دانست و بیان داشت: خدمت به خلق از چنان منزلتی برخوردار است که عالی‌ترین سلوک انسانی در این جهان برای وصول به حق از مسیر خدمت به خلق می‌گذرد.
وی فلسفه اصلی تشکیل حکومت را خدمت‌رسانی به مردم دانست و تصریح کرد: خدمت رساندن به مردم خدمت به خداوند است و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید از این فرصت بهره لازم را ببرند.
به گزارش فارس، کلاس اخلاق فاطمی از سلسله مباحث اخلاقی هر هفته توسط اداره تبلیغات اسلامی گچساران در چند مسجد این شهرستان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول