اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن زمانی در گفت‌وگو با فارس:

مربیان لیگ برتری فوتبال ایران از قوانین داوری بی‌خبرند

خبرگزاری فارس: پیشکسوت سرشناس داوری فوتبال ایران گفت: حاضرم از بیشتر مربیان شاغل در لیگ برتر ایران پنج خطای دو ضرب فوتبال را سئوال کنم که به یقین اکثر آن‌ها با این موضوع و سایر قوانین داوری آشنایی ندارند و از آن بی‌خبرند.

مربیان لیگ برتری فوتبال ایران از قوانین داوری بی‌خبرند
محسن زمانی در حاشیه بازی دو تیم شهرداری یاسوج و نفت مسجدسلیمان در چارچوب رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور جام آزادگان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: اعتقاد دارم از هنگامی که سکان داوری فوتبال کشور به حسین عسگری سپرده شده، وضعیت بهتر شده و آرامش به جامعه داوری فوتبال ایران بازگشته است.
پیشکسوت داوری فوتبال کشور در پاسخ به این سئوال فارس که چرا در زمینه داوری نوعی کشمکش و تقابل میان داوران و البته در بین پیشکسوتان امر داوری و قضاوت دیده می‌شود، عنوان کرد: تعداد مسابقات زیاد شده و کار داوری نیز سخت‌تر از گذشته‌ها شده و از هنگامی که پای پول به میان آمده در کل فوتبال ایران این تقابل احساس می‌شود و تنها مختص به داوری نیست.
وی یکی از مشکلات عمده فوتبال کشور را عدم آشنایی بازیکنان و مربیان با قوانین داوری دانست و افزود: در بیشتر جاهای دنیا که به فوتبال خود اهمیت می‌دهند، تیم‌ها مربی داوری دارند در حالی که در کشور ما به دلیل فقدان چنین موضوعی بهترین مربیان فوتبال در بالاترین رده‌های باشگاهی نیز با قوانین روز داوری دنیا آشنایی ندارند.
این ناظر داوری فوتبال کشور در لیگ‌های برتر و دسته یک با این ادعا که حاضرم از همه مربیان لیگ برتر فوتبال ایران پنج خطای دو ضرب را سئوال کنم و مطمئنم که اکثر آن‌ها در پاسخ به این موضوع ناتوان خواهند بود، ابراز داشت: این یک درد بزرگ برای فوتبال کشور است که امروزه بازیکنان و مربیان آن دستمزدهای یک میلیارد تومانی دارند.
وی با ارائه یک مثال و با اشاره به اخراج یکی از بازیکنان نفت مسجدسلیمان در بازی با شهرداری یاسوج در چارچوب بازی‌های لیگ آزادگان عنوان کرد: شما از نزدیک دیدید که وقتی داور برای اعلام خطا سوت می‌زند بازیکن با عصبانیت توپ را پرتاب کرده و پرخاش می‌کند و انتظار دارد که داور هیچ تصمیمی نگیرد.
زمانی در ادامه یادآور شد: اگر مربیان آموزش داوری را فرا گرفته باشند به بازیکنان خود خواهند آموخت که این حرکات در فوتبال مستحق جریمه بوده و در صورت شدت اعتراض، ممکن است با کارت قرمز داور مواجه شود.
پیشکسوت داوری فوتبال ایران ادامه داد: داوران نیز اگر می‌خواهند در کار خود موفق باشند نباید تنها به پول و مادیات بیندیشند چرا که آن‌چه برای آن‌ها مهم بوده فراگیری دانش روز داوری دنیا و مجهز شدن به اصول حرفه‌ای داوری است.
وی با بیان اینکه تمام دستمزدهای داوران پرداخت شده و 50 درصد نیز به حق داوری‌ها اضافه شده، خاطرنشان کرد: با این همه امروزه یک بازیکن در زمین برای یک بازی 10 میلیون تومان دستمزد می‌گیرد در حالی که همزمان یک داور فوتبال در همان بازی تنها 400 هزار تومان دریافت می‌کند و با این حساب و کتاب باز هم توقع از داور بیش از مربی و بازیکن است.
زمانی با خوشبینی نسبت به آینده داوری فوتبال کشور اذعان داشت: اکنون در سطح داوری آسیا در ردیف نخست قرار داریم و داوران ما در قاره کهن جز داوران ممتاز هستند که تربیت داوران خوب و شایسته در سرلوحه کارهای فدراسیون فوتبال قرار دارد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول