اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

شیعه و سنی در محوریت نظام متفق‌القول هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت: استقبال بی‌نظیر مردم کرمانشاه نشان داد که شیعه و سنی در محوریت نظام متفق‌القول هستند.

شیعه و سنی در محوریت نظام متفق‌القول هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال اظهار داشت: حرکت اهل تسنن و تشیع در کنار هم و در حول محور نظام و ولایت حرکتی ماندگار است که برای همیشه وحدت و صلابت این ملت را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: مردم کرمانشاه از جمله اهالی مقاوم و با صلابتی است که در اولین تهاجم دشمن و آخرین آن مورد هدف استکبار قرار گرفت اما هیچ‌گاه حریم ولایت و تبعیت از نظام را فراموش نکردند.
رشتبری استقبال مردم کرمانشاه را از مقام عظمای ولایت دلیل بر این مدعا که مردم ایران شیفته نظام اسلامی و ولایت هستند و همین عشق و علاقه نشان داد که مردم این اصول را سرمایه خود می‌دانند و هیچ‌گاه از این راه پا عقب نمی‌کشند.
به گزارش فارس، امام جمعه خلخال خاطر نشان کرد: مردم کرمانشاه جلوه‌های اتحاد و وحدت بین اهل تسنن و تشیع را در این سفر تاریخی به نمایش همگانی گذاشتند و به جهانیان ثابت کردند که این ملت حریم‌دار نظام و انقلاب هستند.
وی اضافه کرد: دشمنان خواب دیگری را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دیدند و آن این‌که 32 نفر از مقامات ایرانی را در لیست تحریم خود قرار دادند تا به شمار در تحریم قرار گرفتگان به 61 نفر برسد.
رشتبری ادامه داد: این خواب پریشان دشمن نشانگر این است که تحریم‌ها نسبت به گذشته شکسته‌تر و شکننده‌تر شده است و زبونی استکبار و آمریکا بیش از هر زمان دیگر جلوه‌گر شده است.
وی گفت: استکبار فکر می‌کند که ارباب همه دنیا است و در فکر این است که روزی کسی را تنبیه و کس دیگر را تشویق کند ولی مردم دنیا یک صدا فریاد می‌زنند که دنیا نباید تک‌قطبی و دو‌قطبی باشد بلکه باید با مشورت آحاد مردم و مشارکت آنها اداره شود.
این مسئول این فکر و اندیشه ظالمانه استکبار را خواب و سراب توصیف کرد و افزود: دشمن با این افکار و اندیشه‌ها به سمت ذلت و خواری خود در حرکت است و روز به روز با شتاب بیشتر در این مسیر گام برمی‌دارد.
رشتبری در ادامه سخنان خود هفته پیوند اولیا و مربیان را یادآور شد و تصریح کرد: دو عامل مهم خانواده و مدرسه از اصلی‌ترین مباحث در موضوع تربیت است که تعامل بین خانواده و مدرسه می‌تواند ریشه‌های تربیت را تعمیقی حقیقی ببخشد.
وی خاطر نشان کرد: گاهی می‌بینیم که برخی از اولیا توجهی به تربیت فرزندان و نحوه رفت و آمد آنها ندارند که این خود صدمه‌ای بزرگ به بنیان خانواده و مدرسه است.
رشتبری فرزندان را اطیعه الهی دانست و تلاش در رشد اخلاقی و فکری و علمی آنان را وظیفه همگانی اعلام کرد.
خطیب جمعه خلخال با تسلیت درگذشت شش نفر از شهروندان خلخالی در سانحه دلخراش تصادف مینی‌بوس در خورش‌رستم از طرف مردم فهیم خلخالی این مصیبت را به خانواده‌های داغدار تسلیت گفت.
وی در پایان سخنان خود بحث آمارگیری و سرشماری نفوس و مسکن را که از دوم تا 22 آبان ماه برپا می‌شود، یادآور شد و از اهالی خلخال خواست با مأموران سرشماری همکاری لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول