اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمانشاه:

وجود رهبری برای ایران نعمت بزرگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمانشاه گفت:‌ مردم‌سالاری اسلامی و دینی، حاکمیت اجتهاد و مرجعیت و وجود آیت‌الله خامنه‌ای برای ملت ایران نعمت بزرگی است و ما همواره شاکر این نعمت هستیم.

وجود رهبری برای ایران نعمت بزرگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در مراسم نماز جمعه این هفته اظهار کرد:‌ انسان‌ها از آغاز تولد به این دنیا عاری از فهم، دانش و توانمندی هستند.
وی ادامه داد: خداوند همه درجات و مقامات را در انسان به صورت بالقوه قرار داده است لذا برای به فعلیت رسیدن آنها به اسباب و ابزار و همچنین امدادهای غیبی نیاز است.
امام جمعه کرمانشاه اضافه کرد: خداوند اسباب پیشرفت مادی و معنوی را برای انسان‌ها فراهم کرده که با درک این نعمت‌ها بتواند عالم را در اختیار خود قرار دهند و انسان‌ها باید شکرگزار خداوند باشند.
‌علما با اشاره به سوره حمد‌ تصریح کرد: سوره حمد خلاصه قرآن است لذا به آن مادر قرآن می‌گویند که با شکر و سپاس خداوند تبارک و تعالی شروع شده است.
وی افزود: بزرگ‌ترین امتیاز انسان نسبت به سایر مخلوقات شکرگزاری او از نعمت‌های الهی است.
وی ادامه داد: دعا کردن در وقت گرفتاری، استغفار از حضرت حق و به جای آوردن سجد شکر برای نعمت‌های بی‌پایان خداوند تبارک و تعالی از نکات مهم زندگی انسان‌هاست.
امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد:‌ مردم‌سالاری اسلامی و دینی، حاکمیت اجتهاد و مرجعیت و وجود آیت‌الله خامنه‌ای که احاطه و اشراف به سیاست‌های غرب و شرق دارند برای ملت ایران نعمت بزرگی است و همواره شاکر این نعمت هستیم.
وی ۲۳ مهر ماه سالروز شهادت پنجمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: آیت‌الله اشرفی اصفهانی تمام عمر خود را صرف اسلام کرد، به گونه‌ای که شهادت نصیب‌شان شد.
‌علما با اشاره به ۲۴ مهر ماه روز پیوند اولیا و مربیان تصریح کرد: خانواده‌ها باید با مدارک فرزندانشان در ارتباط باشند زیرا بخش عمد‌ه‌ای از تربیت فرزندان برعهده پدر و مادر آنهاست.
وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از مقام معظم رهبری در ۲۰ مهر ماه عنوان کرد: اگرچه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیر به کرمانشاه آمدند اما مردم استان جانانه و با عشق و ایمان از ایشان استقبال کردند. به گونه‌ای که خیلی‌ها با دیدن رهبری اشک می‌ریختند.
امام جمعه کرمانشاه در پایان از مردم به ویژه جوانان که به وظیفه اسلامی خود در مراسم استقبال از نایب امام زمان (عج) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حضور یافتند تشکر و قدردانی کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول