اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر:

پایگاه داوطلبان را با محوریت مسجد توسعه می‌دهیم

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: پایگاه داوطلبان را با محوریت مسجد و حضور جوانان توسعه و گسترش می‌دهیم.

پایگاه داوطلبان را با محوریت مسجد توسعه می‌دهیم
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ظاهر رستمی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل و همزمان با هفته کاهش بلایای طبیعی در اردبیل اظهار داشت: جوانان ما در کنار آحاد مردم امروز حضوری فعال و گسترده در کسب آگاهی و مهارت نسبت به موضوع امداد و نجات دارند به طوری که با حضور در کلاس‌های آموزشی مختلف تلاش می‌کنند راه‌های مقابله و پیشگیری از حوادث و سوانح مختلف را فرا بگیرند.
وی با یادآوری این‌که کشورمان جزو 10 کشور حادثه‌خیز دنیا است، تصریح کرد: با توجه به این‌که سالانه هزاران حادثه طبیعی و غیرطبیعی در کشور و استان اردبیل رخ می‌دهد، ضرورت دارد آحاد مردم براساس جغرافیای کشور حوادث و سوانح مختلف را رصد کرده و راه‌های مقابله و پیشگیری از آن را در دستور کار قرار دهند.
رستمی آگاه‌سازی مردم را نسبت به پیامدهای حوادثی چون زلزله، سیل، رانش و... را ضروری اعلام کرد و افزود: ما باید آموزش‌های پیش از وقوع حوادث و بعد از آن را جدی گرفته و با قوت تمام فرا بگیریم تا در مواقع حوادث بتوانیم به کمک هموطنان بشتابیم.
این مسئول تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر در دو بخش شاهد حضور آحاد مردم در صحنه فراگیری آموزش‌ها است که در بخش جوانان با دنبال کردن کارهای فرهنگی، مذهبی، اوقات فراغت، ایجاد اردوگاه و مراکز حضور جوانان سعی کرده است مجموعه هلال‌احمر به وظیفه خود که آموزش و آماده نگه داشتن نیروها است، توجه کرده و آن را عملیاتی کند.
وی بخش دوم فعالیت هلال‌احمر را مربوط به بخش داوطلبان اعلام کرد و ادامه داد: ما در این حوزه در صدد توسعه فعالیت‌ها در مراکز فرهنگی به ویژه مساجد هستیم چرا که معتقدیم مساجد پایگاهی عظیم و مردمی است که می‌تواند در فراگیری آموزش‌های امداد و نجات بسیار مؤثر باشد.
رستمی خاطر نشان کرد: جوانان و داوطلبان با حضور در مساجد علاوه بر کسب مهارت و آگاهی نسبت به موضوع امداد و نجات و پیشگیری بنیه‌های اعتقادی و معنوی خود را نیز تقویت می‌کند.
به گزارش فارس، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تحقق شعار هر خانواده ایرانی یک امدادگر را در سایه نهادینه کردن امر آموزش در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها امکان‌پذیر توصیف کرد و گفت: توجه به زمان در هنگام حوادث بسیار ضروری است و باید نیروهای آموزش‌دیده ما به دو اصل زمان و مکان در کنار آگاهی و هوشیاری در امدادرسانی دقت کرده و آن را اصل قرار دهد.
رستمی اضافه کرد: در کنار آموزش‌ها و حفظ آمادگی مردم وظیفه ما فراهم کردن امکانات، تسهیلات و وسایل مورد نیاز است به طوری که ما در فاز اول آموزش‌های خود در استان‌ها، دانش‌آموزان، نیروهای نظامی، انتظامی و جامعه صنفی و تعاونی‌ها را در دستور کار قرار دادیم.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در همین راستا در استان اردبیل 45 هزار نفر نیروی آموزش‌دیده سازماندهی شدند و همچنان شاهد حضور و استقبال از جوانان و داوطلبان در دوره‌های آموزشی هستیم.
 
*نوسازی ناوگان حمل و نقل و شبکه مخابراتی اردبیل تا آخر امسال
رستمی در ادامه سخنان خود یکی دیگر از وظایف مسئولان را برای حفظ آمادگی و ارتقای نیروها تجهیز امکانات و مدرن‌سازی آنها اعلام کرد و اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون برنامه‌های خوبی را در این زمینه شروع کردیم به طوری که در 1.5 سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای توسعه و نوسازی شبکه حمل و نقل، مخابراتی و تجهیزات مدرن در اختیار استان اردبیل قرار دادیم.
وی تصریح کرد: مصمم هستیم تا پایان این سال تمام این تجهیزات را اعم از ست نجات، شبکه مخابرات، آمبولانس و خودروی نجات نوسازی کرده و ناوگان فرسوده را از رده خارج کنیم.
رستمی خاطر نشان کرد: در سفر خود به استان اردبیل یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای توسعه جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل اختصاص دادیم.
وی اضافه کرد: بیش از یک میلیارد تومان از این اعتبارات صرف تکمیل و ساخت پایگاه‌های امداد و نجات و انبار در شهرستان‌ها می‌شود تا به دو درصد استاندارد ذخیره‌سازی خود دست پیدا کنیم.
رستمی ادامه داد: 500 میلیون تومان از این اعتبارات نیز صرف کارهای فرهنگی به ویژه آموزش نیروها می‌شود.
 
*6 هزار تن اقلام به سومالی ارسال شده است
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در ادامه گفت: در حادثه قحطی سومالی مردم کشورمان کمک‌های خوبی را به اهالی این کشور انجام دادند به طوری که هم اکنون 30 نفر از فرزندان رشید این مرز و بوم در پایتخت سومالی مشغول امدادرسانی به نیازمندان و حادثه‌دیدگان هستند.
وی از برپایی 11 اردوگاه و هفت درمانگاه در کشور سومالی برای رفع مشکلات قحطی‌زدگان خبر داد و افزود: مردم ایران 6 هزار تن اقلام غذایی و دارویی را از طریق کشتی و ناوگان هوایی به این کشور ارسال کردند.
رستمی میزان کمک‌های مردمی را به قحطی‌زدگان سومالی 43 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: بخشی از این کمک‌ها را مردم استان اردبیل در ماه مبارک رمضان امسال انجام دادند.
وی در پایان سخنان خود از جمعیت هلال‌احمر به عنوان مجموعه‌ای عام‌المنفعه، خادم و همراه مردم یاد کرد و ادامه داد: انتظار داریم عموم مردم نیز فرزندان خود را در این مجموعه امدادی و کمک‌رسان یاری کنند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول