اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

محبوبیت رهبر معظم انقلاب در دنیا فراگیر شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: دنیا بداند یگانه رهبر بر حقی که در لوای عنایات حضرت حجت بن الحسن العسگری(ع) محبوبیتش از مرزهای کشورش عبور کرده و به سراسر دنیا رسیده است، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است.

محبوبیت رهبر معظم انقلاب در دنیا فراگیر شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به آیات سوره عصر اظهار کرد: مومنین کسانی هستند که یکدیگر را به حق و صبر توصیه می‌کنند و مردم باید در امور خود جلب رضایت خداوند متعال را دنبال کنند.
امام جمعه قم تاکید کرد: استغفار سرمایه عظیم و فرصت استثنایی برای انسان جایزالخطا است چرا که راه بازگشت انسان به سوی خداوند را استغفار همواره می‌کند و خداوند از استغفارکنندگان به گرمی استقبال می‌کند.
وی در ادامه اظهار کرد: در قرآن کریم و به مناسبت‌های مختلف و تعابیر گوناگون از سوی خداوند مومنین به سوی استغفار فرا خوانده شده‌اند.
سعیدی عنوان کرد: البته کسانی که استغفار آنها پذیرفته نیست خطایی مرتکب شده‌اند که راه آنها به سوی خدا مسدود شده و حتی وساطت پیامبر نیز قابل پذیرش نیست و در مسئله منافقین شاهد این مسئله هستیم.
وی بیان کرد: علت اینکه خداوند وساطت پیامبر برای منافقین را نمی‌پذیرد این است که منافقین از راه بندگی خداوند متعال خارج شده‌اند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) افزود: منافقان به ظاهر مسلمان و کافر صفت ایمانی به خداوند ندارند و نصیحت بر آنها هیچ تاثیری ندارد و آنها ایمان نمی‌آورند.
وی تاکید کرد: شرط اساسی برای پذیرفتن استغفار این است که گام اول را خود گناهکار برداشته و راه توبه و چاره‌جویی را در پیش بگیرد.
سعیدی افزود: منافقین دشمن خدا و پیامبر هستند و مهر عذاب بر پیشانی آنها نقش بسته است و در تاریخ انقلاب ما نیز افرادی بودند که از سر دلسوزی یا ساده‌اندیشی از منافقین حمایت می‌کردند و حتی از برخورد نظام با منافقین حمایت می‌کردند.
امام جمعه قم تصریح کرد: گذشت زمان خیانت‌ها و جنایت‌های منافقین را بر ملا کرد و آنها ثابت کردند که قابل ترحم و دلسوزی نیستند و هیچ کس حق دفاع از منافقین و مفسدین را ندارد و حکومت اسلامی باید برخورد قاطعی با منافقین داشته باشد.
وی علت نصیحت‌ناپذیری منافقین را روحیه تکبر و دوری از حق دانست و اضافه کرد: امام امت از همان اول اینها را شناخت و به این وساطت‌ها هیچ توجه نکرد.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم دلیر کرمانشاه در دوران دفاع مقدس دفاعی جانانه از میهن اسلامی داشتند و افتخارآفرینی کردند.
وی اظهار کرد: سفر رهبری و حضور در میان مردم سبب تحکیم پایه‌های انقلاب در جان و دل مردم است و این از ویژگی‌های حکومت اسلامی است که رهبران الهی بهترین و شیرین‌ترین روزهای حکومتشان روزهایی است که در میان مردم هستند.
سعیدی با بیان اینکه رهبر انقلاب دلتنگی‌ها و خستگی‌ها را با حضور در جمع مردم و خانواده معظم شهدا از تن می‌زدایند، گفت: این روزها در آستانه سالگرد سفر رهبر انقلاب به قم هستیم و به یاد داریم که چگونه ایشان با مردم قم، خانواده شهدا و جانبازان صمیمانه برخورد می‌کردند.
وی بیان کرد: خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان وقتی آقا در جمع آنها حضور دارند غم نبودن شهید و بدن آسیب دیده را با نگاه به جمال مقام معظم رهبری فراموش می‌کنند.
امام جمعه قم تاکید کرد: دشمنان خارجی و منحرفان داخلی وقتی طوفان عاطفه، عشق و ارادت را در حمایت از مقام معظم رهبری می‌بینند و از سوی دیگر سقوط دیکتاتورها را مشاهده می‌کنند و می‌بینند که مردم فلسطین در اثر مقاومت توانسته‌اند هزار و 27 اسیر خود را آزاد کرده و رایحه نهضت بیداری به قلب نظام کفر یعنی آمریکا و اروپا وارد شده است، از خشم به خود می‌پیچند و دیوانه‌وار به یاوه‌گویی می‌افتند و سناریوی کهنه شده ایران‌هراسی را به پیش می‌کشند.
وی گفت: دنیا بداند یگانه رهبر بر حقی که در لوای عنایات حضرت حجت بن الحسن العسگری(عج) محبوبیتش از مرزهای کشورش عبور کرده و به سراسر دنیا رسیده است، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است.
سعیدی خاطرنشان کرد: کسانی که توطئه کرده و با تضعیف روحیه مردم به دنبال خدشه‌دار کردن وحدت مردم هستند بدانند که عاشقان ولایت و امامت در عصر غیبت حمایتی گسترده از رهبر خود داشته و به انتظار خورشید جمال مهدی آل محمد نشسته‌اند.
وی تصریح کرد: ما در سایه حمایت از رهبر انقلاب انتظار حکومت جهانی را می‌کشیم و جریان توحیدی و الهی در متن تاریخ هستیم.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) اضافه کرد: این سفرهای پر خیر و برکت پیام‌ها و کلام‌های بسیاری دارد، گفت: رهبر انقلاب در این سفر مواضع خود را نسبت به مسائل مختلف داخلی و خارجی اعلام کرده‌ و نکات بسیار مهمی را تبیین کرده‌اند.
وی اضافه کرد: در ایران اسلامی چون مردم به نظام اعتماد داشته و به خداوند توکل دارند در سایه تحریم‌ها و از دل این تحریم‌ها راهی برای پیشرفت باز می‌کنند.
سعیدی گفت: باید مسئولان قدر این فضا را بدانند و هرکس در این موقعیت بخواهد به روحیه و وحدت مردم لطمه وارد کند طبق فرموده رهبر انقلاب مردم او را حذف خواهند کرد.
وی افزود: رهبر انقلاب سال‌ها است که بر مسئله مقابله با مفاسد اقتصادی تاکید داشته‌اند و مبارزه با فساد اقتصادی یکی از پایه‌های اصلی حکومت اسلامی است.
امام جمعه قم بیان کرد: ایشان در سفر خود به کرمانشاه تاکید داشتند که در مسئله اختلاس اخیر باید تا رسیدن به نتیجه تلاش لازم صورت گرفته و متخلف هرکس باشد باید به مجازات برسد، باید این فرمان رهبری عملی شود و مردم از هیچ مسئله‌ای بیش از این خوشحال نمی‌شوند که نظام در راه احقاق حق با زورگوها، زیاده‌خواهان و مفت‌خورها مقابله کند.
وی تاکید کرد: نخستین دستگاهی که باید با مفاسد اقتصادی مقابله کند دولت است، دولت باید سینه سپر کرده و وارد میدان شود و نگذارد زیاده خواهان وارد عرصه شوند.
سعیدی با اشاره به سخنان رهبری درباره وضعیت کشور آمریکا و اروپا گفت: مردم آمریکا به حاکمیت یک درصدی صهیونیست‌ها که می‌خواهند با مالیات مردم آمریکا به حمایت از صهیونیست‌ها و جنگ افروزی در عراق و افغانستان بپردازند معترض هستند.
وی در ادامه فرارسیدن روز جهانی استاندارد را گرامی داشت و افزود: باید بر تولید و عرضه کالا نیز نظارت شود و این مسئله یک اصل اسلامی است و حضرت امیرالمومنین نیز بر تولید و عرضه کالا نظارت داشتند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) فرارسیدن روز جهانی نابینایان، روز پیوند اولیا و مربیان و روز تربیت بدنی و ورزش را گرامی داشت و ادامه داد: نقش ورزش بر کسی پوشیده نیست ولی عرصه ورزش باید از آلودگی‌ها، گناهان، تاسی به روش‌های غربی مصون مانده و محیط سالم در ورزش وجود داشته باشد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول