اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عباسپور در دیدار با سفیر نیوزیلند در تهران:

آموزش همگانی نقش بسزایی در ارتقای سطح کیفی جوامع بشری دارد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دیدار با سفیر نیوزیلند در تهران گفت: امروز داشتن آموزش همگانی در ارتقای سطح کیفی جوامع بشری و توسعه پویایی آن نقش بسزایی دارد.

آموزش همگانی نقش بسزایی در ارتقای سطح کیفی جوامع بشری دارد
به گزارش گروه مجلس خبرگزاری فارس، سفیر نیوزیلند در تهران با علی عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

عباسپور در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه تشکیل مجمع نمایندگان مجالس آسیا اقیانوسیه برای آموزش توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) با هدف ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در جهان، برقراری عدالت آموزشی به ویژه در زمینه آموزش زنان و دختران و حمایت از معلمان به ویژه در مناطق روستایی و محروم را از اقدامات جمهوری اسلامی ایران به عنوان ریاست فعلی این مجمع برشمرد.

وی در ادامه با دعوت از پارلمان نیوزیلند برای عضویت در مجمع مذکور، گفت: امروز داشتن آموزش همگانی در ارتقای سطح کیفی جوامع بشری و توسعه پویایی آن نقش بسزایی دارد و در این راه مشارکت و همکاری کشورها در مناطقی که از آموزش همگانی مطلوب برخوردار نیستند، تأثیر مثبتی بر جای خواهد گذاشت.

در ادامه این ملاقات سفیر نیوزیلند در تهران با تقدیر از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، گفت: آموزش همگانی به عنوان اصلی مهم در رشد و توسعه جوامع بشری مورد توجه مردم و مسئولین نیوزیلند قرار دارد و ما آماده‌ایم تجربیات خود را در این زمینه در اختیار دیگر کشورها قرار دهیم.

سفیر نیوزیلند در خاتمه از دعوت مجلس شورای اسلامی برای پیوستن کشورش به مجمع نمایندگان مجالس آسیا- اقیانوسیه برای آموزش قدردانی و اعلام کرد: در اولین فرصت این پیام را به پارلمان نیوزیلند منعکس خواهد کرد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول