اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند ترکیه‌‌ای:

تعامل با ایرانیان مایه خیر و برکت جهانیان است

خبرگزاری فارس: هنرمند عرصه هنرهای نمایشی ترکیه با اشاره به تأثیرگذاری فرهنگ و تمدن ایرانیان بر دیگر ملل دنیا، گفت: تعامل با ایرانیان مایه خیرو برکت جهانیان است.

تعامل با ایرانیان مایه خیر و برکت جهانیان است
افتال گلبداک در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: هنرهای نمایشی به ویژه تئاتر از جمله تأثیرگذارترین هنرها بوده و هیچگونه مرزی را نمی‌شناسد.
وی افزود: هنرمندان عرصه تئاتر با ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف و فقط با زبان هنر و با جدیتی تمام در راستای معرفی آداب و سنن کشور خویش گام برمی‌دارند.
این هنرمند ترکیه‌ای با اذعان به جایگاه رفیع فرهنگ و هنر در بین ایرانیان، تصریح کرد: ایرانیان در طول تاریخ همواره با فرهنگ، آداب و سنن خویش برای جهانیان الگو بوده و بر جامعه بشریت دین بزرگی دارند.
گلبداک به جایگاه هنر و هنرمندان در کشورهای خاورمیانه به ویژه ایران اشاره کرد و افزود: منطقه خاورمیانه مهد هنر و فرهنگ در طول تاریخ بوده و هنرمندان این منطقه همواره در عرصه‌های بین‌المللی افتخارات بسیاری را به خود اختصاص می‌دهند.
وی با تقدیر از میزبانی مردم فرهنگ‌دوست کردستان و تمهیدات به عمل آمده برای برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، اظهار داشت: تئاتر خیابانی اصولا یک تئاتر منتقد بوده و در همه جای دنیا از مقبولیت عمومی برخوردار است چرا که دغدغه‌ها و مشکلات مردم را در حوزه‌های مختلف بیان می‌کند.
هنرمند تئاتر خیابانی ترکیه از تئاتر به عنوان یک رسانه مهم برای بیان مشکلات، ناهنجاری‌ها، اصلاح معایب اجتماعی، مسائل ضدفرهنگی، رفع محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌ها در جامعه یاد کرد و افزود: عدم شناخت از نظرات مخاطبان و تسلط فرهنگی و اجتماعی می‌تواند بر تأثیرگذاری آثار ارائه شده تأثیر منفی بگذارد لذا هنرمندان این عرصه باید به این مهم به عنوان اولویت کاریشان توجه جدی نمایند.
گلبداک افزود: پس از رؤیت فراخوان جشنواره آمادگی خویش را برای حضور در این جشنواره هنری اعلام کردیم و با یک کار پانتومیم با موضوع"من، تو، ما" و در بخش بین‌الملل شرکت کرده‌ایم که در مجموع دو اجرای عمومی خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: تعاملات فرهنگی و گسترش ارتباط هنری بین هنرمندان در عرصه‌های مختلف می‌تواند سهم بسزایی را در نزدیک ملت‌ها و گسترش روابط در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ایفا کند لذا این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.
این هنرمند ترکیه‌ای در پایان ابراز خرسندی کرد که در دوره‌های آتی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان حضور داشته باشد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول