اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان‌وبلوچستان:

صنعت ساختمان تحول شگرفی در ایران به وجود آورده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: روند تکاملی صنعت ساختمان، تحول بنیادی و شگرفی در توسعه پایدار کشورمان به وجود آورده است.

صنعت ساختمان تحول شگرفی در ایران به وجود آورده است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، امیرحسین عباسی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان در محل نمایشگاه‌ دائمی زاهدان اظهار داشت: صنعتی سازی که دغدغه مسئولان در امر ساخت و ساز است، روند رو به رشدی را طی کرده و مباحث مقاوم سازی، ایمن سازی، حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، رعایت استانداردها و به کارگیری فناوری‌های نوین از دستاوردهای برگزاری این نمایشگاه در چند سال اخیر در کشور بوده است.
وی به آثار و عوارض زلزله‌های رخ داده در 50 سال اخیر در ایران اشاره کرد و افزود: زلزله زرند کرمان، بم، لرستان، منجیل رودبار، بوئین زهرا و... با توجه به درجه ریشتری آن بیشترین خسارت و تخریب را در ایران به جای گذاشته است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در مقایسه زلزله‌های ایران با زلزله‌هایی که در کشور ژاپن اتفاق افتاده است، گفت: روند نزولی تخریب زلزله که از سال 1923 تا 2011 کشور ژاپن داشته از 142 هزار و 700 نفر کشته به کمتر از پنج نفر رسیده است و تخریب در بناها نیز بسیار کم بوده که این امر بیانگر پیشرفت ایمن سازی صنعت ساخت و ساز در این کشور است.
عباسی بیان کرد: امیدواریم در آینده با توجه به زیبا سازی سیمای شهری و توجه به منابع طبیعی و محیط زیست، مسئولان و دست اندرکاران صنعت ساختمان با استفاده از فناوری‌های نوین، خدمات ارزنده‌ای در فرآیند ساخت و ساز را ارائه دهند.
نایب رئیس سازمان نظام مهندسی سیستان و بلوچستان نیز در ادامه مراسم گفت: این نمایشگاه با 70 شرکت کننده در فضای 4 هزار متر از بخش‌های مختلف فناوری ساخت و ساز به مدت پنج روز گشایش یافته است.
باقرکرد در ادامه به حوادث تلخ و مخرب زلزله‌های سال‌های اخیر در ایران اشاره کرد و بیان داشت: زلزله‌ها در ایران سیر صعودی مرگ و میر را داشته و در صورتی که این روند در کشور زلزله‌خیزی چون ژاپن به شدت روند نزولی را تا سه نفر کشته طی کرده و این یک هشدار برای مسئولان و دست اندرکاران این صنعت است که باید همه توان و همت خود را با استفاده از فناوری‌های جدید در طراحی، مقاوم سازی و ایمن سازی به کار گیرند.
وی دستاورد برپایی نمایشگاه‌ها در فرآیند توسعه ساختمان را بسیار مؤثر دانست و افزود: رویکردی که مهندسان و مسئولان و متخصصان این رشته در سال‌های اخیر به کار گرفته‌اند بسیار امیدوار کننده است و این عملکرد در آینده توسعه پایدار و زندگی خوب، سالم و ایمن را برای مردم به همراه دارد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی سیستان و بلوچستان هم اظهار داشت: طی هفته آینده، سمینار صنعت ساختمان با حضور اساتید کشوری در معاونت برنامه‌ریزی استان برگزار می‌شود.
محمدرضا براهویی ادامه داد: فعالان صنعت ساختمان که در نمایشگاه حضور دارند و مسئولان پس از حضور در سمینار، طی نشستی خبری در 25 مهرماه جاری شرکت می‌کنند.
وی بیان کرد: این نمایشگاه به مدت پنج روز دایر است و هدف از برگزاری آن، به غیر از معرفی فناوری‌ها و توانمندی‌های نوین در کشور، تجارت و عرضه محصولات تولیدی، ترویج فرهنگ بکارگیری این صنایع در زمینه استانداردها همراه با حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، مقاوم سازی، ایمن سازی، زیبا سازی سیمای شهری است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروزه نمایشگاه به عنوان یکی از برترین عرصه‌های بازاریابی و بازرگانی واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری در بازارهای داخلی و بین‌المللی به شمار می‌رود.
براهویی اضافه کرد: نمایشگاه صنعت ساختمان استان با رویکرد مدرن سازی و صنعتی سازی مقوله ساختمان با حضور 70 شرکت تولیدی و تجاری در این زمینه در فضای 4 هزار مترمربعی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار شده است.
وی گفت: عمده‌ترین زمینه‌های فعالیت شرکت کنندگان، انبوه سازی، سبک سازی، بتن و مصالح ساختمانی، تأسیسات و انواع آسانسور و بالابرها است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی سیستان و بلوچستان افزود: امیدواریم این نمایشگاه فرصتی مناسب برای معرفی آخرین دستاوردها و فناوری‌ها و اندیشه‌های نو در این حوزه باشد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول