اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر مهر در مهر/

پیشنهادات مختلفی برای ارتقای اسلام‌آباد غرب ارائه شد

خبرگزاری فارس: فرماندار اسلام‌آباد غرب گفت: در سفر نماینده مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه پیشنهادات مختلفی را در بخش‌های فرهنگی، دینی، کشاورزی، عمران و خدمات شهری و ... داشتیم.

پیشنهادات مختلفی برای ارتقای اسلام‌آباد غرب ارائه شد
فتح‌الله بابلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه درباره سفر امروز  آیت‌الله سیدهاشم رسولی‌محلاتی نماینده مقام معظم رهبری به شهرستان اسلام‌آباد غرب گفت: آیت‌الله رسولی محلاتی در ابتدا به مزار شهدای شهرستان رفتند و در ادامه دیداری با خانواده‌های شهدا و جانبازان داشتند.
وی درباره پیشنهاداتی که برای پیشرفت شهرستان به نماینده مقام معظم رهبری ارائه داده شده است، اظهار داشت: در بخش فرهنگی و دینی 9 پیشنهاد احداث 50 باب مسجد روستایی،50 باب خانه عالم روستایی، مجتمع فرهنگی و هنری چند منظوره، مراکز فعالیت‌های قرآنی و نرم‌افزاری، کتابخانه عمومی، اختصاص اعتبار ویژه برای ساخت مصلای نماز جمعه در شهرستان، کمک به تکمیل و توسعه حوزه‌های علمیه خواهران و برادران را پیشنهاد دادیم.
بابلی با اشاره به اینکه در بخش زیربنایی 14 پیشنهاد داشتیم، ادامه داد: احداث سد مرصاد و فاز دوم تصفیه‌خانه شهرستان نیز از دیگر پیشنهادات ما بوده است.
فرماندار اسلام‌آباد غرب تصریح کرد: در بخش راه و کشاورزی ترمیم راه‌های آسفالت فرسوده روستایی، آسفالت 50 کیلومتر راه‌‌های خاکی روستایی، اصلاح شبکه‌های فرسوده برق و ساماندهی نهر ارمنی که از داخل شهرستان عبور می‌کند از جمله پیشنهادات ما بود.
وی اضافه کرد: حدود 11 درصد کشاورزی استان مربوط به شهرستان اسلام‌آباد غرب است و حدود هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان داریم که‌ 86 هزار متر از این زمین‌ها به صورت دیم بوده و 14‌هزار متر آبی است.
بابلی ادامه داد: احداث ایستگاه پمپاژ و انتقال آب برای توسعه باغات شهرستان، پیگیری اعتبارات بلاعوض سازمان جهاد کشاورزی، اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی و احداث کارخانه قند جدید با ظرفیت 5‌هزار تن از دیگر موارد پیشنهادی بود.
فرماندار اسلام‌آباد غرب تصریح کرد: در بخش عمران و خدمات شهری؛ احداث طرح بازیافت و دفن زباله و ایجاد پارک در حاشیه کمربندی اسلام‌آباد غرب را پیشنهاد دادیم.
وی اظهار داشت: در بخش اقتصادی تخفیف اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های ویژه اقتصادی و اهدای تسهیلات سرمایه در گردش بانک‌های اقتصادی زودبازده را داشتیم.
فرماندار اسلام‌آباد غرب ادامه داد: در بخش میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد پارک کوهستان، پارک جنگلی در حومه جنوبی شهرستان، سازماندهی تپه چغاگاوانه که در مرکز شهر قرار گرفته است و احداث بازارچه صنایع دستی و گردشگری را پیشنهاد دادیم.
بابلی تصریح کرد: پیشنهادات ما در بخش آموزش عالی خرید زمین برای احداث دانشکده فنی مهندسی، ساختمان مرکز رشد و فناوری و مرکز آزمایشگاهی دانشگاه پیام نور بود.
وی در پایان گفت: بعد معنوی سفر مقام معظم رهبری برای ما بسیار مهم است و در واقع با این پیشنهادات قصد داشتیم خواسته‌های مردم شهرستان را در بخش‌های مختلف به استحضار حضرت آقا و نماینده ایشان در شهرستان برسانیم.
انتهای پیام/ز20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول