اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شادگان خبر داد:

توزیع نهال رایگان بین شهروندان شادگانی

خبرگزاری فارس: شهردار شادگان از توزیع نهال رایگان بین شهروندان به‌منظور افزایش سرانه فضای سبز در شهرستان خبر داد.

توزیع نهال رایگان بین شهروندان شادگانی
کریم بنی‌نعیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار داشت: توسعه فضای سبز شادگان مستلزم همکاری و تعامل همه‌جانبه ادارات، نهادها، سازمان‌ها به‌ویژه شهروندان و اجرای تعهداتشان با شهرداری است.
وی افزود: به همین منظور شهرداری این شهرستان برای ایجاد محیطی سرسبز و باطراوت تصمیم گرفته به صورت رایگان، نهال در اختیار شهروندان قرار دهد.
شهردار شادگان تصریح کرد: آشنا نبودن برخی از افراد با نحوه کاشت و نگهداری از نهال از مهمترین دلایل عدم‌ماندگاری آن است.
وی اشاره کرد: برای حل این مشکل سعی کرده‌ایم در هر ایستگاه نهال توزیع، آموزش‌های لازم، بروشور و کتابچه‌های مربوط به نحوه کاشت نهال را نیز در اختیار مردم قرار دهیم.
بنی‌نعیم با بیان استقبال شهروندان از این طرح گفت: از مردم می‌خواهیم با رعایت طرز کاشتن، هر نهالی را که تحویل می‌گیرند سریعاً غرص کنند.
وی ادامه داد: اگر هموطنان ما در کاشت و نگهداری از درختان دقت کنند، این نوید را می‌دهیم که در آینده‌ای نه چندان دور سرانه فضای سبز به طور چشمگیری افزایش یابد. 
شهردار شادگان خاطرنشان کرد: درختکاری نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و این فرهنگ‌سازی را باید از دانش‌آموزان و قشر نوجوان آغاز کرد. 
به گفته وی ما باید با ایجاد فضای سبز و استفاده از گونه‌های کم‌مصرف گیاهان در سرسبزی شهر کوشا باشیم.
بنی‌نعیم با اشاره به نقش و اهمیت فضای سبز در سلامت جامعه بیان کرد: فضای سبز در کاهش مصرف انرژی، تعدیل درجه حرارت، جلوگیری از بروز برخی بیماری‌ها نقش اساسی و حیاتی دارد.
وی در پایان با اشاره به ضرورت حفظ و نگهداری فضای سبز از سوی شهروندان اظهار داشت: امیدواریم با توجه و دقت بیش از پیش شهروندان در راستای افزایش و نگه‌داری فضای سبز در منطقه گام‌های بلندی برداریم.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول