اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین سفر استاندار قم به بخش سلفچگان صورت گرفت؛

تصویب 50 مصوبه با اعتبار 14 میلیارد تومان ویژه سلفچگان

خبرگزاری فارس: در دومین سفر استاندار قم به بخش سلفچگان 50 مصوبه با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان برای حل مشکلات و توسعه و پیشرفت این بخش به تصویب رسید.

تصویب 50 مصوبه با اعتبار 14 میلیارد تومان ویژه سلفچگان
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم که همزمان با سفر استاندار قم به بخش سلفچگان برگزار شد، ضمن تقدیر از مدیران استان، مدیران بخش، امام جمعه، دهیاران، معاونین خود که به اجرایی شدن مصوبات دور اول سفر کمک کردند، اظهار کرد: سال گذشته 49 مصوبه داشته‌ایم که از این تعداد 42 مصوبه اجرا شده و 133پروژه در قالب این مصوبات بوده که 100 پروژه اجرا شده و 29 پروژه مقدمات اجرایی آن فراهم شده است.
وی اضافه کرد: اعتبارات تصویب شده برای پروژه‌ها 10 میلیارد و 800 میلیون تومان بود ولی 12.5 میلیارد تومان اعتبار در این بخش هزینه شده و با این اقدام رونق خوبی این بخش گرفته است و امیدواریم که با مصوبات جدید مشکلات دیگر این بخش برطرف شود.
استاندار قم با بیان اینکه دولت و مجلس اهتمام ویژه‌ای به رسیدگی به مشکلات مناطق کمتر برخوردار داشته‌اند که قابل تقدیر است، تاکید کرد: 21 میلیارد و 700 میلیون تومان نیز از اعتبارات استانی - ملی در بخش سلفچگان هزینه شده است.
وی اضافه کرد: 29 پروژه‌‌ای که اجرایی نشده و مقدمات آن نیز فراهم نشده باید مدیران همت کنند که هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.
موسی‌پور با اشاره به مصوبات دور دوم سفر خود به بخش سلفچگان تاکید کرد: در قالب این نشست بیش از 50 مصوبه با اعتباری حدود 14 میلیارد تومان به تصویب رسیده است که با همت همه مدیران و پیگیری فرماندار، بخشدار و امام جمعه بخش این مصوبات اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در همه نقاط استان قم شاهد توسعه و پیشرفت هستیم، اظهار کرد: در استان قم طی دو یا سه سال اخیر اعتبارات کلانی اختصاص داده شده و پروژه‌های بزرگی در حال اجرا است.
استاندار قم گفت: همپای توسعه شهر نگاه و رویکرد به توسعه بخش‌ها نیز وجود دارد و توسعه متوازن، پیشرفت عادلانه و رسیدن به وضعیت مطلوب مورد توجه قرار گرفته است.
وی با انتقاد از مطلب یکی از رسانه‌ها مبنی بر اختصاص بودجه 50 میلیارد تومانی به بخش‌ها در حالی که فقط شش درصد از جمعیت استان را در خود جای داده‌اند، گفت:‌ اعتبارات اختصاص داده شده به بخش‌ها 100 میلیارد تومان بوده است ولی اعتباری که در شهر قم هزینه شده، هزار میلیارد تومان است.
موسی‌پور تاکید کرد:‌ امیدواریم که مشکلات شهر و بخش‌ها یکی پس از دیگری حل شده و توسعه و آبادانی را در جای جای این استان شاهد باشیم.
وی اضافه کرد: برای بخش سلفچگان با توجه به جایگاه و ظرفیت‌هایی که بخش دارد باید برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری صورت گیرد و پیشرفت‌ها نیز متناسب باید دنبال شود.
استاندار قم با اشاره به اینکه نقشه راه ما در توسعه همه بخش‌ها باید مشخص باشد، درباره مشکل آب که از سوی اهالی بخش مطرح شده است، گفت: این مشکل مربوط به کل استان و دیگر استان‌ها است و باید در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه توسعه بی‌رویه برای قم مضر است، تصریح کرد: برای مصرف آب باید صرفه جویی را مد نظر قرار دهیم.
موسی‌پور افزود: شرایط کنونی توسعه و گسترش کشاورزی و توسعه جمعیتی استان قم توجیه ندارد برنامه‌ریزی برای بخش‌ها و شهر بر اساس نقاط ضعف و مشکلاتی که با آن مواجه هستیم باید صورت گیرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول