اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی؛

مسئولان نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کردستان معرفی شدند

خبرگزاری فارس: مراسم تودیع و معارفه مسئولان نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کردستان، آزاد اسلامی و علوم پزشکی استان امروز در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

مسئولان نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کردستان معرفی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج، در  این مراسم نماینده ولی فقیه در استان کردستان، گفت: یکی از مسائلی که بسیار مهم است و نقش اساسی داشته و در کشور نهادینه شده و درخشیده است و باید هرچه بیشتر تقویت شود بحث علم و عالم است و ارزشی که دین مبین اسلام برای علم قائل شده موجب امتیاز انسان شده است.
 حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی افزود: دین مبین اسلام علاوه بر اینکه علم و دستاوردهای بشری را قبول دارد و انسان را به پیشرفت علمی و تعقل دعوت می‌کند و متذکر می‌شود که اساس علوم را باید از خدا گرفت.
وی ادامه داد: ادیان الهی مباحثی را به انسان می‌آموزد که انسان با تدبیر و تعقل نمی‌تواند به آنها برسد و ریشه همه علوم به علوم الهی و دینی بر می‌گردد و هیچ علمی نیز صرف بشری نبوده و بدون خواست الهی نیست.
وی تصریح کرد: باید تلاش کرد که حوزه‌ها و دانشگاه‌ها وظایف خطیر خود را انجام دهند و تمام علوم الهی را بیاموزند زیرا دین مبین اسلام علم همراه با تزکیه را برای انسان موثر می‌داند زیرا علم بدون تزکیه موجب تخریب و فنا شدن انسان می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: همراه علم باید تزکیه، ایمان و ساخته شدن درون باشد زیرا موجب بالا رفتن و نافع شدن علوم می‌شود و مایه ثمربخشی به انسان و جامعه شده و به آن میزان که علم و تزکیه با هم باشد موجب تعالی و پیشرفت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه انسان زمانی سعادتمند است که آرامش و آسایش داشته باشد، اظهار داشت: علم باید در همه جهات نیاز انسان را بر آورده و مفید به فایده باشد و در همین راستا علوم بشری به جسم انسان می‌پردازد اما علوم الهی به زندگی معنوی و اخروی انسان توجه دارد.
شاهرودی خاطر نشان کرد: پیشرفت‌های علمی باید در جهتی باشد که موجب پیشرفت روحی و تعالی انسان شود و باید تلاش کرد دو بعد معنوی و مادی دانشجویان با هم رشد و تعالی پیدا کند زیرا رشد در بعد مادی صرف می‌تواند انسان را به سمت انحراف سوق دهد.
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی افزود: در دانشگاه‌ها باید علم و فرهنگ دینی را به دانشجویان اهدا کرد تا بتوانند با بال معنویت حرکت کرده و برای کشورشان افتخار بیافرینند.
وی با بیان اینکه باید دو رکن علم و دین را در بین دانشجویان نهادینه کرد، ادامه داد: تنها زمانی می‌توانیم در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علوم دینی موفق عمل کنیم که دو رکن علم و تقوا را رعایت کرده و وظیفه نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها رعایت این ارکان است.
در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه کردستان گفت: دانشگاه یک موسسه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است و مطالبات مردم از دانشگاه‌ها مطالبات فرهنگی است.
امینی افزود: وجود نهاد نمایندگی هماهنگی و ارتباط نهادهای مختلف دانشگاهی را به همراه دارد و می‌تواند در امر پژوهشی و فرهنگی نقش موثری داشته باشد.
مسئول سابق نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان نیز در این مراسم گفت: در دو سال گذشته طرح حکمت در دانشگاه کردستان به اجرا در آمد که در مرحله اول یک‌هزار و 100 نفر و در مرحله دوم یک‌هزار و 200 نفر از دانشجویان در این طرح مشارکت کردند.
حجت‌الاسلام فرید افشار افزود: در این مدت کانون‌های فرهنگی دانشجویی دو برابر شده و در همه دانشگاه‌ها مسجد احداث شده است.
در ادامه مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در خصوص دانشگاه می‌فرماید: کسی که در دانشگاه خدمت می‌کند باید یک وظیفه خطیر را احساس کند زیرا جایگاه دانشگاه و توجه به آن بسیار مهم است زیرا دانشگاه مبدا همه تحولات و تضمین‌کننده فردای هر جامعه است.
حجت‌الاسلام صفی‌زاده افزود: اگر دانشگاه‌ها اصلاح شود جامعه اصلاح و اگر اصلاح نشود جامعه به فساد و تباهی می‌انجامد.
وی ادامه داد: فضایی که برای ما فراهم شده ارزان به دست نیامده است و باید دانشگاه‌ها را اسلامی کرد اما متاسفانه از ظرفیت‌هایی که امام، انقلاب و شهدا برای ما فراهم کرده‌اند درست و به میزان لازم استفاده نکرده‌ایم.
در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان باید در سه منظر علم، سیاست و فرهنگ فعالیت و تلاش کنند و در برابر پاتک‌های جنگ نرم ایستادگی کنند.
فکور افزود: اگر سه راس مثلث نهاد نمایندگی، گروه معارف و معاونت فرهنگی دانشگاه همگام و همراه با هم فعالیت کنند در امر تعالی فرهنگی موفق خواهیم بود.
در ادامه حجت‌الاسلام کاویان، مسئول سابق نهاد نمایندگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کمک به شناخت و ارتقاء باورهای دینی و آموزش اصول اخلاقی و اسلامی و عدم جدایی دین از سیاست، دین از دنیا و مقابله با تهاجم فرهنگی با برگزاری کارگاه‌ها و اردوها از وظایف نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها است.
در پایان این مراسم از خدمات حجت‌الاسلام فرید افشار، حجت‌الاسلام صفی‌زاده و حجت‌الاسلام کاویان تقدیر و حجت‌الاسلام محمدعلی شیخ‌الاسلام، حجت‌الاسلام اسدالله شیرمحمدی و حجت‌الاسلام محرم‌علی شیرمحمدی به عنوان مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه‌های کردستان، آزاد اسلامی و علوم پزشکی منصوب شدند.
همچنین طی حکمی حجت‌الاسلام صفی‌زاده به عنوان مشاور عالی نماینده ولی فقیه در استان کردستان منصوب شد.
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول