اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر مهر در مهر/

سفر رهبری زیرساخت‌های فنی کرمانشاه را متحول می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: حضور مقام معظم رهبری در کرمانشاه موجب ایجاد تحول در زیرساخت‌های فنی و مهارتی استان می‌شود.

سفر رهبری زیرساخت‌های فنی کرمانشاه را متحول می‌کند
فرشید امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: بی‌هیچ تردید سفر مبارک مقام معظم رهبری، منشأ بروز تحولات ساختاری در مباحث مهارتی و اشتغال در این خطه‌ غیور و ولایتمدار است.
وی بیان کرد: آرزوی دیرین مردم شریف کرمانشاه حضوری هر چند کوتاه در فضای عطرآگین و معنوی زیارت با رهبر و قائد فرزانه و عظیم‌الشان خود، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود تا در سایه‌سار مواهب ایشان از تنگنای دیرباز بیکاری رهایی یابند و استعدادها، قابلیت‌ها و خلاقیت‌های درون‌ی خود را تجلی بیرونی بخشیده و در خدمت توسعه پایدار استان قرار دهند.
امیری ادامه داد: در این سفر بسیار ارزنده، مقام معظم رهبری با عنایت خاص به بخش حیاتی و جامعه‌ساز مهارت‌آموزی، مصوبات زیربنایی ویژه‌ای را ابلاغ خواهند کرد و فرامین مطاعشان در این راستا، زمینه‌ساز بهبود همه فرایندها و زیربناهای فنی و حرفه‌ای و مهارتی در بین جوانان و همه‌ نیروهای خواستار کار و سازندگی و تولید می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه بیان کرد: از جمله‌ این مصوبات مهم می‌توان به احداث و راه‌اندازی سه دهکده ملی مهارت در سطح شهرستان‌های استان، کمک به تکمیل و بازسازی مراکز فرسوده استان و اختصاص اعتبار برای تسریع در روند بهره‌برداری مرکز فنی و حرفه‌ای High Tech اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با این سفر پرخیر و برکت، هر یک از امور فوق جنبه‌ عینی بیابد و بزرگ‌ترین دگرگونی بنیادین را برای استارت یک نهضت فراگیر مبارزه با بیکاری فراهم کند.
امیری گفت: به این ترتیب جنبه‌های اشتغال فنی و کاربردی برای توسعه‌ همه‌جانبه در تولید، صنعت و ارتقای شاخص‌های بهره‌وری و بهره‌برداری فراهم می‌شود.
وی اضافه کرد: امروزه در دیدگاه‌های نوین، نیروی انسانی، اصلی‌ترین سرمایه یک کشور است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند دستیابی به قله‌های پیشرفت و عزت، تنها با وجود نخبگان عاشق کشور و ملت میسر می‌شود.
امیری از نخبگان و کارآفرینان استان کرمانشاه اضافه کرد: اهداف این اداره کل براساس کرمانشاه 1404 شهری ماهر با بیشترین بهره‌وری منابع انسانی طراحی شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان افزود: در سالی که به نام جهاد اقتصادی نام‌گذاری شده، کارآفرینی و تلاش و اهتمام برای محرومیت‌زدایی، جهادی عظیم است و تلاشگرانی که در راستای ارتقا و پیشرفت این آب و خاک می‌کوشند به واقع جهادگرانی هستند که با ایمان و اراده در مسیر متعالی شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس گام برداشته‌‌اند.
امیری با توجه به سفر تاریخی و پرخیر و برکت مقام‌ معظم رهبری به استان کرمانشاه گفت: امیدواریم با عنایات ویژه مقام معظم رهبری، نخبگان و کارآفرینانی که هم و غم اصلی آنها، پیشرفت، عزت و افتخار کشور و ملتشان است در ردیف ایثارگران و رزمندگانی که برای ناموس و شرف کشورشان فعالیت دارند، قرار گیرند.
این مقام مسئول تصریح کرد: باید به منظور شخصیت‌بخشی بیشتر به نخبگان و کارآفرینان عرصه کار و تلاش، با عنوان خانواده جهادگران از آنها یاد شود و کار آنان مقدستر از گذشته دیده شود.
وی در پایان گفت: فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در ابتکاری جالب و منحصر به فرد با طراحی و نصب بزرگ‌ترین بنر با متراژ 250 متر‌مربع، مزین به تصویری از مولا و مقتدایشان و جملاتی پرمحتوا از ایشان با عنوان «کشور به موازات نیاز به علم به پنجه‌های کارآمد هم نیاز دارد» و «آموزش فنی و حرفه‌ای باید توسعه یابد» با ایجاد فضایی روح‌بخش و معنویی، زمینه را برای ورود مقام معظم رهبری فراهم کردند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول