اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران:

ایجاد سایت‌های اسکان اضطراری در اطراف شهر تهران

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار از ساخت سایت‌های اسکان اضطراری در شهرستان‌های اطراف شهر تهران، بارعایت استانداردهای لازم خبر داد.

ایجاد سایت‌های اسکان اضطراری در اطراف شهر تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، نعمت الله ترکی ظهر امروز در همایش کاهش اثرات بلایای طییعی، در شهرستان اسلامشهر با تاکید بر مدیریت قبل از بحران اعلام کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، سایت‌های اسکان اضطراری در شهرستان‌های اطراف شهر تهران، بارعایت استانداردهای لازم در مکان‌های مناسب در حال احداث است.
ترکی افزود: اگر قرار باشد در شهر تهران اتفاقی بیافتد باید جمعیت آن به منطقه‌ای دیگر منتقل و اسکان داده شوند، که بهترین مکان شهرستان‌های همجوار این کلانشهر، نظیر شهرستان اسلامشهر است، که با توجه به نزدیکی به تهران و برخورداری از امکانات مناسب امدادی دارای اهمیت ویژه است.
معاون استاندار تهران تاکید کرد: سال گذشته از سوی وزارت کشور یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و خرید امکانات امدادی به استان تهران اختصاص یافت که از این اعتبار 270 میلیارد ریال صرف تجهیز 11 پایگاه امدادی در شهر تهران شد.
وی افزود: در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و کار نیز شروع و چند سوله ساخته شده و چند سوله دیگر نیز با استانداردهای لازم در مکان‌های مناسب در حال ساخت است که در شهرستان اسلامشهر نیز در چهار نقطه این سایت‌ها طراحی و جانمایی شده است.
این مسئول گفت: قرار نیست تمام این سوله‌ها پر شوند زیرا در مواقع بحران باید فضاهایی جهت اسکان وجود داشته باشد ضمن اینکه امکانات و اقلامی که از استان‌های معین به تهران انتقال می‌یابد باید در این  فضاهای خالی قرار بگیرد.
ترکی  گفت: در استان تهران با مدیریت فرمانداران کارها و اقدامات اساسی در حوزه مدیریت بحران و کاهش اثرات بلایای طبیعی در حال انجام است و در حال حاضر  تجهیزات و امکانات امدادی این استان از لحاظ کمی و کیفی در سطح مناسبی قرار دارد.
وی بیان داشت: مردم در دوران دفاع مقدس بحران‌های بسیاری را مدیریت کردند و در زمانی که دشمن شهرها را بمباران می‌کرد این مردم بودند که جلوتر از دستگاه‌های ذیربط، اقدامات لازم را انجام می‌دادند.
ترکی گفت: ضرورت دارد بیش از پیش در فرهنگ سازی و آموزش برنامه‌ریزی کنیم و در کنار تدابیر جهت مدیریت بعد از بحران به مدیریت قبل از بحران هم توجه ویژه داشته باشیم.
وی خاطرنشان ساخت: شهرستان‌های استان تهران در زمان وقوع حوادث، به عنوان مکان‌های معین و ضربتی برای شهر تهران انتخاب شده‌اند و دولت خدمتگزار اعتبارات مناسبی برای طرح‌های امدادی در بخش خرید و تامین تجهیزات در کشور به ویژه استان تهران در نظر گرفته است.
ترکی افزود: آموزش نیروهای امدادی و آگاه سازی عمومی نسبت به حوادث غیرمترقبه و انجام اقدامات پیشگیرانه در اولویت برنامه‌های ستاد حوادث پیش بینی نشده این استان قرار دارد.
معاون استاندار تهران تأکید کرد: دستگاه‌های امدادی به ویژه جمعیت هلال احمر باید مکان‌های مناسب برای اسکان مردم در زمان وقوع حوادث در سطح استان شناسایی و اقدامات لازم برای تجهیز و آماده سازی این مناطق به عمل آورند.
ترکی یکی از مشکلات عمده استان تهران را مهاجرپذیری ذکر کرد و گفت: این امر نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب است که در این زمینه فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها باید توجه ویژه‌ای به ساماندهی بافت‌های شهری و حاشیه‌ای داشته باشند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول