اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

فعالیت 21 هزار مشاور برای هدایت دانش‌آموزان در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: 21 هزار مشاور در کل کشور برای هدایت و راهنمایی دانش‌آموزان در شناخت هنجارها و ناهنجارها فعالیت می‌کنند.

فعالیت 21 هزار مشاور برای هدایت دانش‌آموزان در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسن فرازنده خالدی پیش از ظهر امروز در نشستی با کارشناسان مشاوره ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان در خانه معلم زاهدان اظهار داشت: در مقطع راهنمایی و متوسطه برای هر 15 نفر یک ساعت کار و فعالیت مشاوره‌ای در نظر گرفته شده است.
وی افزود: 20 باشگاه در کشور راه‌اندازی شده که وظیفه شناسنامه‌دار کردن دانش‌آموزان در زمینه فعالیت‌های مورد علاقه‌شان را بر عهده دارد که هدف نهایی شناسایی دانش‌آموزان نخبه و با استعداد خاص است.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از بهداشت روان دانش‌آموزان به عنوان یکی از فعالیت‌های مشاوران یاد کرد.
فرازنده خالدی بیان کرد: برای بهبود بهداشت روان دانش‌آموزان ضروریست تا مشاوران مدارس براساس دانایی محوری، هویت اسلامی ایرانی به دانش‌آموزان بدهند ضمن اینکه باید به آنها بفهمانیم در جوامع غربی علت انحراف دانش‌آموزان چیست.
معاون پرورشی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در استان سیستان و بلوچستان 378 مشاور تحصیلی فعالیت می‌کنند که از این تعداد 268 مشاور زن و 110 مشاور مرد هستند.
علیرضا فنودی افزود: یک مرکز مشاوره فعال در مرکز استان فعالیت می‌کند و 31 هسته مشاوره در ادارات آموزش و پرورش استان فعال هستند.
وی همچنین در جلسه‌ای با حضور مدیران و مشاوران مدارس راهنمایی و متوسطه شهرستان زاهدان در کانون آزادگان زاهدان اظهار داشت: در دو ناحیه شهر زاهدان، 750 واحد آموزشی با 120 هزار دانش‌آموز وجود دارد.
معاون پرورشی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است و به عنوان یکی از دلایل ورود برخی از مسائل فرهنگی محسوب می‌شود.
فنودی ادامه داد: گاهی اوقات مسائل ضد فرهنگی به دلیل هم مرز بودن وارد استان ما می‌شود که برای مبارزه با آنها لازم است مشاوران دقت زیادی را به خرج دهند.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این جلسه گفت: بهترین تربیت، تربیت مصون سازی است و باید به دانش‌آموزان آگاهی بدهیم که خودشان دنبال خطا نروند.
خالدی از تربیت مصون سازی به عنوان اساس تربیتی نام برد که آموزش و پرورش به دنبال آن است.
وی بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش برای این کار، سه شاخص؛ داشتن برنامه، میل دانش‌آموزان و مصلحت را دنبال می‌کند.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: مقام عالی وزارت آموزش و پرورش از وجود مشاوران به عنوان اکسیژن یاد می‌کند پس ضروریست تا مشاوران ما ضمن داشتن برنامه لازم و شناسایی تفکرات دانش‌آموزان به مصلحت آنان، راهی را انتخاب کنند که دانش‌آموزان به انحراف کشیده نشوند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول