اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خبر داد؛

کاهش 10 درصدی مصرف فرآورده‌های نفتی در کردستان‌

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار‌ کردستان از کاهش 10 درصدی مصرف فرآورده‌های نفتی از ابتدای سال جاری تاکنون در کردستان خبر داد.

کاهش 10 درصدی مصرف فرآورده‌های نفتی در کردستان‌
ایرج حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به مسافرت 7 میلیون نفر در تعطیلات نوروز و تابستان به کردستان، اظهار داشت: با وجود این تعداد مسافر 171 میلیون لیتر بنزین در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است.
وی به مصرف دیگر فرآورده‌های نفتی در سال جاری پرداخت و تصریح کرد: امسال 256 میلیون لیتر نفت‌گاز، 97 میلیون لیتر نفت سفید و 12 میلیون لیتر نفت کوره در استان مصرف شده است.
وی ادامه داد: مصرف فرآورده‌های نفت‌گاز، نفت سفید و نفت کوره نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته به ترتیب 7 درصد، 8 درصد و 19 درصد کاهش داشته است.
جانشین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کردستان در ادامه گفت: به طور میانگین در سال جاری شاهد کاهش 10 درصدی مصرف فرآورده‌های نفتی در استان بوده‌ایم.
حسن‌زاده با اشاره به آمار فرآورده‌های نفتی کشف‌شده در نیمه اول امسال اظهار داشت: امسال 2 هزار و 40 لیتر بنزین، 420 لیتر نفت سفید و 236 هزار و 931 لیتر نفت‌گاز کشف شده است.
وی عنوان کرد: آمار کشفیات مواد سوختنی در نیمه نخست سال گذشته نیز شامل 503 لیتر بنزین، یک‌هزار و 520 لیتر نفت سفید و 273 هزار و 850 لیتر نفت‌گاز بوده است.
وی با اعلام اینکه درصد کشفیات مواد سوختنی امسال نسبت به شش ماهه اول سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است، گفت: اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، افزایش قیمت فرآورده‌ها و تشدید روند نظارت بر مصرف‌کنندگان عمده از جمله دلایل کاهش کشفیات مواد سوختنی است.
جانشین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کردستان از دیگر دلایل کاهش کشفیات مواد سوختنی را کنترل جایگاه‌های عرضه و آژانس‌های تاکسی تلفنی و نظارت بر مصرف‌کنندگان جزو بخش کشاورزی ذکر کرد.
حسن‌زاده یادآورشد: میزان کشف و فروش نفت‌گاز در منطقه مرزی باشماق 573هزارو 469 لیتر با ارزش ریالی بیش از 5 میلیارد و 909 میلیون ریال در شش ماهه  نخست امسال بوده است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول