اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای شهر قم:

معابر و بوستان‌ها ویژه معلولین مناسب‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای شهر قم از مناسب‌سازی معابر و بوستان‌های سطح شهر قم برای معلولین جسمی و حرکتی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

معابر و بوستان‌ها ویژه معلولین مناسب‌سازی می‌شود
عباس ذاکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، در سخنانی اظهار کرد: کارگروه مناسب‌سازی معابر و بوستان‌های سطح شهر قم ویژه معلولین جسمی و حرکتی با حضور شهرداران مناطق و معاونان شهرداری‌ها و کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم تشکیل جلسه داد و تصمیم‌های خوبی در این رابطه گرفته شد.
وی در ادامه افزود: در این جلسه مقرر شد ظرف مدت سه ماه آینده ورودی بوستان‌ها آماده‌سازی و سامانه‌های عبور ویلچر نصب شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای شهر قم گفت: همچنین ساختمان‌های اداری شهرداری‌های مناطق و ساختمان‌های وابسته به شهرداری که برای ورود معلولین مشکل دارند تا ظرف مدت سه ماه آینده این مشکل را برطرف خواهند کرد.
ذاکریان با اشاره به اینکه مناسب‌سازی معابر و بوستان‌های سطح شهر قم، بانک‌ها و ساختمان ادارات و مجتمع‌های تجاری موضوع جلسات آینده این کار گروه است، بیان کرد: باید در طراحی و ساخت ساختمان‌های جدید اعم از اداری و تجاری، این ضوابط پیش‌بینی و رعایت شود و اگر رعایت نشود شهرداری آنها را در زمان صدور پروانه و در بحث پایان کار ملزم به رعایت ضوابط و قوانین می‌کند.
وی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در بحث مناسب‌سازی معابر، وجود موتورسواران در سطح شهر قم است، اضافه کرد: میله‌هایی به منظور اینکه موتورسوارها وارد پیاده‌رو و بوستان‌ها نشوند و همچنین رعایت حفظ امنیت جانی شهروندان تعبیه شده است که همین عامل سبب می‌شود تا معلولینی که از ویلچر استفاده می‌کنند، نتوانند وارد پیاده‌رو یا فضای بوستان‌ها شوند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای شهر قم در ادامه عنوان کرد: شهرداری هر منطقه موظف شد برای سال آینده یکی از خیابان‌های اصلی و پر تردد محدوده خود را در دستور کار مناسب‌سازی قرار دهد.
ذاکریان خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد پیش‌بینی بودجه این طرح انجام شود تا ظرف دو سال آینده تمام معابر به گونه‌ای شود که افراد نابینا، معلول جسمی و حرکتی بتوانند با امنیت بیشتری در سطح معابر و بوستان‌ها تردد داشته باشند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول