اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کشتی کردستان:

سقز میزبان مسابقات کشتی آزاد کشور شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کشتی کردستان از میزبانی مسابقات کشتی آزاد رده سنی بزرگسال کشور در 18 و 19 ابان ماه سال جاری خبر داد.

سقز میزبان مسابقات کشتی آزاد کشور شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کیومرث آیت‌پناه صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، اظهار داشت: مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان انتخابی کشور به میزبانی کردستان در 18 و 19 آبان‌ماه امسال در سقز برگزاری می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان سقز در گذشته یکی از قطب‌های کشتی استان بوده امیدواریم برگزاری این مسابقات این شهرستان را بار دیگر به جایگاه اصلی خود برساند.

* اعزام کشتی‌گیران رشته آزاد کردستان به جام جمهوری ترکیه
رئیس هیئت کشتی کردستان به برنامه اعزام کشتی‌گیران رشته آزاد کردستان به جام جمهوری ترکیه اشاره کرد و افزود: در سال گذشته با مشکل خروج چند نفر از ترکیب اصلی تیم روبه‌رو بودیم اما با توجه به حل این مشکل در آبان‌ماه امسال اعزام این تیم صورت خواهد گرفت.
آیت‌پناه با بیان اینکه مسابقات انتخابی استان برای مشخص شدن ترکیب اصلی تیم کشتی آزاد بزرگسالان استان در هفته آینده برگزار می‌شود، یادآور شد: برخلاف حاشیه‌های که برای هیئت کشتی کردستان درست شده بود، همه کشتی‌گیران موفق سطح استان با ارائه معرفینامه از باشگاه مربوطه می‌توانند در این رقابت‌ها شرکت کنند.
رئیس هیئت کشتی کردستان در ادامه به عملکرد این هیئت در طول دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: تاکنون تمام اعزام‌ها و مسابقات براساس برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و کشتی‌گیران این استان موفق به کسب مقام‌های خوبی در این مسابقات شده‌اند.
به گفته آیت‌پناه، حضور مرتب در مسابقات و کسب مقامات برتر موجب شده تا کشتی کردستان به ویژه در رشته فرنگی بار دیگر خود را نشان دهد.
وی با بیان اینکه کشتی کردستان در دوره قبل در رده 23 کشور قرار داشت، خاطرنشان کرد: با تلاش و برنامه‌ریزی‌هایی که در طول چند سال اخیر انجام شد در سال گذشته به رده 11 کشور ارتقا پیدا کردیم.
رئیس هیئت کشتی کردستان تصریح کرد: با توجه به پیشرفت و کسب مقام‌های پی‌در پی کشتی‌گیران استان می‌توانیم امیدوار باشیم که کشتی کردستان جز پنج تیم برتر کشور محسوب شود.

* تشکیل کمیته استعدادیابی در مدارس کردستان
آیت‌پناه از تشکیل کمیته استعدادیابی در سطح مدارس استان خبر داد و افزود: در سال گذشته با حضور نمایندگان فدراسیون طبق جلساتی که با آموزش و پرورش برگزار شد این طرح تصویب شد.
وی خاطرنشان کرد: به منظور راه‌اندازی این ستاد تمام امکانات و تجهیزات در اختیار آموزش و پروش قرار گرفت که بعد از مدتی به دلیل عدم همکاری آموزش و پرورش این کمیته تعطیل شد.
رئیس هیئت کشتی استان کردستان به عدم همکاری ادارات ذیربط در راستای تحویل خانه کشتی استان اشاره کرد و افزود: تمام هزینه‌های خانه کشتی توسط نهاد رهبری و شرکت فرآورده‌های نفتی تقبل شده است.
آیت‌پناه تصریح کرد: با وجودی که این پروژه کاملا اجرایی شده مسئولان ذیربط به دلایل مختلف حاضر به تحویل دادن خانه کشتی نیستند.
وی همچنین از میزبانی انتخابی تیم ملی در کردستان خبر داد و افزود: در این راستا رایزنی‌هایی لازم صورت گرفته و امیدوارم در صورت موافقت بتوانیم میزبان خوبی باشیم.
رئیس هیئت کشتی استان کردستان در پایان به نقش اصحاب رسانه در رشد و ترقی هرچه بیشتر این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت: کشتی کردستان با همکاری رسانه‌ها می‌تواند پیشرفت‌های بهتری داشته باشد.
مربی فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشور نیز در این نشست، اظهار داشت: در سال‌های گذشته کشتی فرنگی کردستان به کلی نابود شده بود اما در حال حاضر زیربنای این رشته ورزشی در استان تغییراتی کرده و امیدوارم با کسب افتخارات دوباره به جایگاه اصلی خود در کشور برسد.
جمشید خیرآبادی در ادامه با اشاره به حاشیه‌های اخیری که برای وی درست شده بود، گفت: من تمام این مسائل را تکذیب و از طریق مراجع قضایی این موضوعات را پیگیری می‌کنم.
انتهای پیام/صا10
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول