اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/هفته سوم لیگ دسته یک ایران/

ماشین جدید در تبریز رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: هفته سوم لیگ دسته اول ایران جام آزادگان از فردا آغاز شده و تیم ماشین‌سازی در نخستین بازی خانگی خود به مصاف گل‌گهر سیرجان می‌رود.

ماشین جدید در تبریز رونمایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، این بازی ساعت 15 روز پنج‌شنبه 21 مهر در ورزشگاه 70 هزار نفری یادگار امام(ره)  برگزار خواهد شد.
خبرگزاری فارس در تبریز نحوه آماده‌سازی تیم ماشین‌سازی برای مسابقات امسال را در غالب گزارش تحلیلی بررسی کرده است.
 
ماشین‌سازی  مدعی صعود می‌شود
ماشین‌سازی تبریز در سال 89 در آخرین لحظات، حضورش در لیگ یک محرز شد از این رو فرصت آماده‌سازی برای حضور پرقدرت در رقابت‌های فصل گذشته وجود نداشت.
ماشین‌سازی ابتدا با هدایت ایوب ذوالفقاری سپس زوران اسمیلیسکی فقط حضورش در لیگ یک را قطعی کرد.

ماشین‌سازان به مرز خودباوری رسیده‌اند
تیم ماشین‌سازی تبریز با تدارک مناسب صورت گرفته به مرز خود باوری برای صعود به لیگ برتر رسیده و به طور حتم از مدعیان رقابت‌های لیگ دسته اول ایران است.
شهرام دبیری رئیس هیئت مدیره باشگاه ماشین‌سازی تبریز و افشین دبیری مدیر عامل این باشگاه در چند ماه گذشته با اتخاذ تصمیمات مناسب، ماشین‌سازی را به تیم مدعی صعود به لیگ برتر ارتقا داده‌اند.

انتخاب رسول خطیبی به سمت سرمربی جدید
ماشین‌سازی امسال جزو نخستین تیم‌های حاضر در لیگ آزادگان بود که تمرینات خود را آغاز کرد، برادران دبیری در گام نخست با رسول خطیبی به عنوان سرمربی و بازیکن به توافق رسیدند، رسول هر چند سابقه مربیگری در کارنامه خود نداشت اما سوابق درخشان وی در بازی‌های ملی، لیگ برتر و بوندس لیگا و کارکردن با مربیان بزرگ فوتبال می‌تواند برگ برنده این جوان تبریزی باشد.
انتخاب آرش جابری به عنوان سرپرست، یونس باهنر و  یوسف بخشی‌زاده به عنوان مربی کادر هدایت ماشین‌سازی را قوی‌تر کرد.
 
اردو های تدرکاتی
برگزاری چهار اردوی تدارکاتی نقش بسزایی در بالا بردن آمادگی ماشین‌سازان داشت، این تیم نخستین اردوی خود را در تهران برگزار کرده و ارومیه و سرعین میزبان دومین و سومین اردوی 10 روز ماشین‌سازان بود، نهایتاً آخرین اردوی تدارکاتی ماشین‌سازی مجدداً در تهران برگزار شد.
حضور در رقابت‌های چهار جانبه یزد نیز گام موثر بعدی این تیم بود، در این رقابت‌ها ماشین‌سازی در بازی اول با نتیجه سه بر صفر تیم مس رفسنجان را مغلوب کرد، رقیبی از دل کویر که سال گذشته در رقابت‌های لیگ دسته یک هر دو دیدار رفت و برگشت را از ماشین‌سازان برده بود، ماشین‌سازی بعد از این پیروزی خوب در دیدار نهایی به مصاف فولاد یزد رفت.
بسیج میزبان برای قهرمان شدن تیم یزدی در نهایت موجب نیمه‌کاره ماندن بازی شد اما با این وجود میزان آمادگی شاگردان رسول خطیبی رضایت هواداران این تیم را به دنبال داشت.
 
بازی‌های دوستانه
برگزاری بازی‌های تدارکاتی در این سه ماه گذشته از دیگر برنامه‌های آماده‌سازی این تیم بود، در مهم‌ترین بازی‌های برگزار شده می‌توان به پیروزی بر تیم‌های کیوان مهاباد، ذرت‌کاران پارس‌آباد، تساوی با ارزش مقابل پیکان قزوین و شکست خفیف در مصاف با راه‌آهن لیگ برتری اشاره کرد.
اما به طور حتم بهترین نتیجه ماشین‌سازان در دیدارهای تدارکاتی پیروزی دو بر صفر بر تیم شهرداری تبریز است، ماشین‌سازی با گل‌های نیمه اول سعید حلافی و رسول علیزاده بر حریف لیگ برتری خود غلبه کرد، بازی که در زمین اختصاصی شهرداری برگزار شده و در واقع شاگردان یسیج میزبان این بازی بودند.
 
بازیکنان جذب شده
مهم‌ترین شاخص قابل ذکر تیم ماشین‌سازی، تلفیق بازیکنان جوان و با تجربه است.
جذب رسول خطیبی به عنوان بازیکن و مربی مهم‌ترین عملکرد این تیم در فصل نقل و انتقالات بود، ماشین‌سازی در گام اول با چهار بازیکن موثر خود در فصل گذشته با نام‌های محمد شجاع، میثم نقی‌زاده، سامان نریمان جهان و بهمن کامل به توافق رسید.
جذب چند بازیکن جوان همچون کاوه زنگیان، رضا جعفری، مهرداد بایرامی در کنار چند بازیکن با تجربه همانند سید محمد علوی، فراز فاطمی، نادر غبیشاوی، حامد ریاحی و رسول علیزاده از این تیم چهره یک مدعی را نمایان ساخته است.
 
توجه به بعد فرهنگی در باشگاه ماشین‌سازی
باشگاه ماشین‌سازی در عملکرد سه ماه اخیر خود، توجه به فرهنگ و فرهنگ‌سازی را به مظهر اثبات رسانده و فعالیت‌های خود را تنها به بعد ورزشی خلاصه نکرده است.
تجلیل از خبرنگاران ورزشی، برگزاری رقابت‌های جام رسانه و سلامت، معرفی بهترین‌های ورزش آذربایجان‌شرقی با مشارکت هفته‌نامه تبریز و در نهایت جشن پیراهن باشگاه ماشین‌سازی مهم‌ترین فعالیت این باشگاه است. 
 
پیروزی در گام نخست
ماشین‌سازی در نخستین گام خود در رقابت‌های لیگ دسته اول ایران در یاسوج تیم شهرداری این شهر را با گل رسول علیزاده شکست داد تا  سه امتیاز شیرین در بازی خارج از خانه کسب کرده باشد.
اهمیت این پیروزی زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم ماشین‌سازی چند ماه پیش در رقابت‌های فصل گذشته در همین ورزشگاه با سه گل مغلوب شهرداری یاسوج شده بود.
 
شکست با گل مشکوک
ماشین‌سازی در هفته دوم نیز مهمان بوده و مقابل نفت مسجد سلیمان با یک گل مشکوک به آفساید بازی را واگذار کرد، در این بازی تیم ماشین‌سازی حداقل مستحق کسب یک امتیاز بود اما شاگردان خطیبی در این بازی بدشانس بود. 
همچنین تاخیر در پرواز این تیم که خستگی بازیکنان را به همراه داشت نیز در این شکست بی‌تاثیر نبود.
 
هفته سوم رونمایی از ماشین‌سازی در تبریز
ماشین‌سازی در هفته سوم لیگ دسته اول در نخستین بازی خانگی خود به مصاف تیم گل‌گهر سیرجان می‌رود،  دو تیم سال گذشته نیز با هم در یک گروه قرار داشتند که در تبریز گل‌گهر با یک گل میزبان خود را شکست می‌دهد اما ماشین‌سازی در دور برگشت در سیرجان با پیروزی یک بر صفر انتقام شکست خود را از حریفش می‌ستاند.
ماشین‌سازی در حال حاضر با سه امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد در حالیکه گل‌گهر تنها با یک امتیاز بیشتر و تفاضل گل بهتر صدرنشین جدول است.
برد ماشین‌سازی می‌تواند این تیم را به صدر جدول رسانده و سه امتیاز خانگی شیرین را به دنبال داشته باشد.
 
سوابق ماشین‌سازی
ماشین‌سازی در سال 1373به عنوان بهترین تیم شهرستانی ایران انتخاب شد، این تیم همچنین فاتح جام چی‌چست ارومیه با حضور تیم‌های مطرح پاس تهران و تراکتورسازی تبریز شده است.
ماشین‌سازی سابقه حضور در لیگ‌های تخت‌جمشید، قدس و  آزادگان را داشته است.
این باشگاه تا سال 1387 زیر نظر شرکت ماشین‌سازی تبریز اداره می‌شد اما با انصراف این شرکت از تیمداری، تیم ماشین‌سازی در آستانه انحلال قرار داشت که در نهایت برادران دبیری مسئولیت این باشگاه را تقبل کرده و بدون تغییر نام، ادامه حیات این باشگاه را فراهم کردند.
از مربیان بزرگ ماشین‌سازی می‌توان به مرحوم ناصر حجازی، حسین فکری، محمد رنجبر و گارنیک محرابیان اشاره کرد.
همچنین بازیکنان بزرگی در مکتب ماشین‌سازی رشد و به فوتبال ایران معرفی شده‌اند که در این زمینه نیز می‌توان به رسول خطیبی، فیروز شیخ‌شایان، سید محمد علوی، امیر داداش ضیایی، علی‌اکبر استاد اسدی، علیرضا اکبرپور، اسماعیل حلالی، یونس باهنر، علیرضا پژمان، احد شیخ لاری، غلامحسین باغ‌آبادی، جاوید شکری، محمد امامی، محمد سالک جباری، علی ابراهیمیان، سیروس بایرامی و ایوب اصغرخانی اشاره کرد. 

اسامی نفرات تیم ماشین‌سازی تبریز برای حضور در لیگ دسته اول ایران جام آزادگام فصل91-90

حامد ریاحی(پیراهن شماره یک)، کاوه زنگیان(شماره دو)، سید حسین حسینی(شماره سه)، محمد شجاع(شماره چهار)، علی اکبر فرهنگ(شماره پنج)، میثم نقی زاده(شماره شش)، وحید پالوچ(شماره هفت)، رسول علیزاده(شماره هشت)، سعید حلافی(شماره نه)،  رسول خطیبی(شماره ده)، محسن دلیر(شماره یازده)، امیر تیزرو(شماره سیزده)، فراز فاطمی(شماره چهارده)، سید محمد علوی(شماره پانزده)، رضا جعفری(شماره هفده)، مصطفی بابازاده(شماره هیجده)، سامان  نریمان جهان(شماره نوزده)، بهمن کامل(شماره بیست ویک)، محسن  ویزواری(شماره بیست و دو)، بهنام قویدل(شماره بیست و سه)، مهرداد بایرامی(شماره بیست و چهار)،  وحید رضایی پور(شماره بیست و شش)، بهزاد وحید(شماره بیست و نه)، نادر غبیشاوی(شماره سی)، رسول علی پور(شماره سی وسی)، محمد رضا عزیزی(شماره سی و چهار)، علیرضا ناصری(شماره سی و پنج)، مجتبی جانفشان(شماره سی و شش)
همچنین رسول خطیبی به عنوان سرمربی، ناصر ابراهیمی مدیر فنی، آرش جابری سرپرست، یونس باهنر و یوسف بخشی زاده مربیان تیم، فضل الله غیاث وند مربی دروازه بانان تیم ماشین‌سازی معرفی شدند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول