اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان خبر داد:

امضای تفاهمنامه همکاری دانشگاه‌ چمران و آیدین ترکیه

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: پیش‌نویس تفاهمنامه همکاری دوجانبه میان دانشگاه‌های شهید چمران اهواز و آیدین ترکیه به امضا رسید.

امضای تفاهمنامه همکاری دانشگاه‌ چمران و آیدین ترکیه
بابک مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه UNEX2011 در کشور ترکیه اظهار داشت: در آخرین روز برگزاری این نمایشگاه، پیش‌نویس تفاهمنامه میان دانشگاه شهید چمران و دانشگاه آیدین ترکیه امضا و مبادله شد.
وی افزود: در طول برگزاری نمایشگاه، مذاکراتی با مسئولان دانشگاه آیدین صورت پذیرفت که منجر به امضای این تفاهمنامه همکاری گردید.
مختاری تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های مشترک، فراهم آوردن امکان انجام فرصت‌های مطالعاتی کوتاه‌مدت را از جمله مفاد تفاهمنامه همکاری عنوان کرد و اظهار داشت: این تفاهمنامه به امضای رئیس دانشگاه آیدین رسیده و پس از امضای دکتر مروتی رئیس دانشگاه شهید چمران نهایی می‌شود.
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان هدف از برگزاری نمایشگاه دانشگاه‌ها در کشورهای مختلف را ایجاد و تقویت ارتباط بین المللی دانشگاه‌ها، فراهم آوردن فضای علمی به منظور هم‌فکری و هم افزایی نخبگان و دانشمندان دو کشور در حوزه فعالیت‌های مشترک علمی، افزایش ظرفیت آموزش عالی کشور از طریق ایجاد زمینه ادامه تحصیل دانشجویان در دوره‌های آموزشی، ایجاد بستر مناسب برای تبادل دانش و تجربه میان دانشگاه‌ها و مؤسسات دو کشور عنوان کرد.
وی ادامه داد: در سال 2012 نمایشگاه تمام دانشگاه‌های جهان در مالزی و در سال 2013 در استانبول ترکیه با هدف معرفی دانشگاه‌ها و جذب دانشجویان خارجی برگزار می‌شود و شرکت در نمایشگاه 2011 ترکیه به نوعی ارزیابی و برآوردی برای حضور در نمایشگاه‌های آتی محسوب می‌شود. 
نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در ترکیه از 31 شهریور تا سوم مهر ماه در این کشور برپا شد و دانشگاه‌های تبریز، امیرکبیر، آزاد اسلامی، شهید چمران اهواز، شهید بهشتی، هنر اسلامی تبریز، صنعتی سهند، علوم انتظامی، بوعلی همدان، علوم پزشکی شیراز، مفید قم، علوم اقتصادی و ارومیه از جمله دانشگاه‌های شرکت کننده در بخش جنبی این نمایشگاه بودند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول