اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس یکی از مصوبات ستاد انجام می‌شود؛

ورود 15 میلیون ریال کالا به کشور هر 2 ماه یکبار توسط مرزنشینان

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان‌ها و استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بر اساس یکی از مصوبات ستاد، مرزنشینان می‌توانند هر دو ماه یکبار تا سقف 15میلیون ریال کالا وارد کشور کنند.

ورود 15 میلیون ریال کالا به کشور هر 2 ماه یکبار توسط مرزنشینان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی ابویی سه‌شنبه‌ شب در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سنندج، اظهارداشت: همه مسئولان باید با اتحاد و همدلی در انجام مسئولیت‌ها محول شده به آنها تلاش کنند.
وی به مصوبات ستاد قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و افزود: در رابطه با مصوبات ابلاغ شده از سوی دولت در استان باید تبیین کلی از اهداف این مصوبات انجام شود.
وی تصریح کرد: این مصوبات در استان از لحاظ کمی و کیفی باید از سرعت و شتاب بیشتری برخوردار شوند چرا که کردستان جزو استان‌های هدف و در گروه اول بحث قاچاق قرار دارد.
معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: تعدادی از مصوبات مشخص‌اند و یک سری هم منوط به اقدام از مرکزیت سازمان برای ابلاغ سیاست‌ها و غیره است.
ابویی اظهارداشت: بخشی از مصوبات در استان قابل اجرا بوده که باید بومی‌سازی شده و در این رابطه هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط ایجاد شود.
وی با بیان اینکه ماموریت نیروی انتظامی مبارزه با قاچاق است، خاطرنشان کرد: نباید به دلیل تامین معیشت مردم و یا ایجاد امنیت، قاچاق توصیه شود چون در هر حال از نظر دین مبین اسلام امری حرام است.
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در سفر به شهرستان مریوان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این سفر مبارک بر تقویت اقتصاد، صنعت و کشاورزی بومی تاکید کردند که ما نیز وظیفه فراهم کردن بسترهای مورد نیاز این کار هستیم.
این مقام مسئول مبادلات مرزی را کار فرعی ذکر کرد و افزود: اصل کارها انجام فعالیت در زمینه صنعت و کشاورزی است که توجه بیشتر مسئولان را می‌طلبد.
معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مصوبه مربوط به مرزنشینان اشاره کرد و اظهارداشت: بازارچه‌های موقت و معابر غیر رسمی در مرزهای استان‌های غربی و شرقی کاملا بسته خواهند شد و بر این اساس قرار شد هر 15 روز سرپرست خانوارهای مرزنشین به آن سوی مرز رفته و 1.5 میلیون تومان کالا به داخل کشور وارد کنند.
ابویی در ادامه عنوان کرد: زمان تعیین شده مذکور در جلسه اصلی دولت به دو ماه یکبار تغییر یافت که احتمال افزایش آن وجود دارد.
وی اضافه کرد: رئیس جمهور از جمله اهداف این مصوبه را تقویت معیشت مرزنشینان و حفظ شان آن‌ها، ساماندهی واردات، مدیریت واردات، ارتقای صحت و سلامت تجارت خارجی عنوان کردند.
وی با بیان اینکه هدف مصوبات مذکور پیشگیری و مبارزه با قاچاق است، تصریح کرد: قاچاق تهدیدی برای اقتصاد کشور، حمایت از تولید‌کنندگان، خوداتکایی اقتصادی و هدفمندسازی یارانه و غیره است.
معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اجرای طرح حریم امنیت اشاره کرد و افزود: کردستان از استان‌های پیشکسوتی بود که طرح را زود ارائه کرد ولی اکنون در اجرا عقب است.
ابویی خاطرنشان کرد: کمیسیون باید تحلیل و ارزیابی از فعالیت‌های خود ارائه دهد و اگر کاهش و افزایشی صورت گرفته آن را با دلیل بیان کند.
وی خواستار ابلاغ برآورد اطلاعاتی کمیسیون استان در زمنیه‌های مختلف هر شش ماه یکبار به ستاد مرکزی شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول