اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت اعزامی معاونت بین‌الملل حوزه به سریلانکا:

8 درصد مردم سریلانکا شیعه هستند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت اعزامی از معاونت بین‌الملل حوزه به سریلانکا گفت: از جمعیت سریلانکا هشت درصد شیعه و محب امام حسین (ع)هستند.

8 درصد مردم سریلانکا شیعه هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید‌محمد‌کاظم رجایی رامشه دوشنبه شب در نشستی خبری که در معاونت بین‌الملل حوزه علمیه قم که با هدف بررسی دستاوردهای سفر نمایندگان حوزه به کشورهای مختلف برگزار شد، اعزام اساتید به سریلانکا را بسیار مفید ارزیابی و بیان کرد: در سریلانکا 80 درصد مردم بودایی و هشت درصد شیعه هستند و در این کشور فرق مختلف صوفیه فعالیت دارند.
وی با اشاره به تعداد شیعیان در کشور سریلانکا گفت: این افراد از شیعیان هستند و به امام حسین (ع) عشق می‌ورزند.
عضو هیئت اعزامی از معاونت بین‌الملل حوزه به سریلانکا ادامه داد: بودائیان افرادی اخلاقمند هستند و راه فعالیت را برای همه اقشار باز گذاشته‌اند.
وی افزود: در سریلانکا استقبال ویژه‌ای از سوی اهالی این کشور از ایرانیان صورت گرفت که این موضوع نشان‌دهنده قدردانی آنان به پاس حمایت‌های ایران در طول 30 سال گذشته است.
رجایی رامشه بیان کرد: با هفت نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه سریلانکا دیدار کردیم که از این میان یک نفر متخصص تاریخ بود و بقیه همه متخصص زبان‌های مختلف بودند.
وی از دیگر اقدامات این گروه اعزامی را نشستی با روحانیون هند عنوان کرد و گفت: بدنه علمی این گروه را جوانان تشکیل می‌دادند.
عضو هیئت اعزامی از معاونت بین‌الملل حوزه به کشور سریلانکا گفت: نشست با حوزه علمیه اهل سنت و نشست با موسسه ایتام و جنگ‌های 30 ساله برگزار شد که همه آنها نشان از رابطه صمیمی و انتظارات بالای آنان از ایران بود.
وی افزود: آنان مطالبه کردند از ایران به سریلانکا اساتیدی برای تدریس اعزام شوند و در این راستا می‌توان حس کرد در این کشور روحیه ایثار حاکم بود و طلبه‌های فارغ التحصیل نقش برجسته‌ای در این کشور ایفا می‌کردند.
رجایی گفت: همه زمینه‌ها برای حوزه علمیه در این کشور فراهم است و در همه کشور درخواست می‌شود، گروهی از اساتید برای تدریس به این کشورها سفر کنند.
وی از تاسیس جامعةالمصطفی العالمیه در منطقه اهل سنت خبر داد و ابراز کرد: در این مرکز دینی جوانان برای تحصیل جذب می‌شوند و آنان را مسلمان می‌کنند.
عضو هیئت اعزامی از معاونت بین‌الملل حوزه به سریلانکا تاکید و خاطرنشان کرد: نقش یادگیری زبان انگلیسی در ارتباطات بین‌الملل بسیار گسترده است که نباید از این موضوع غافل شد.
در بخش دیگری از این مراسم قائم مقام معاون بین‌الملل حوزه محمداسماعیل مشفقی‌پور بر ضرورت زبان‌آموزی طلاب تاکید کرد و گفت: امروز ظرفیت‌هایی ایجاد شده که ملل ما را با آغوش باز می‌پذیرند و فقط نیازمند زبان برای ارتباطات بیشتر هستیم‌.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول