اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار؛

تیم کوهنوردی کردستان راهی هیمالیا شد

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در تاریخ ورزش کوهنوردی استان کردستان، تیم کوهنوردی استان راهی هیمالیا شد.

تیم کوهنوردی کردستان راهی هیمالیا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، تیم کوهنوردی پنج نفره کردستان صبح امروز با بدرقه جمعی از مسئولان ادارات و ارگان‌های دولتی، رئیس هیئت‌های ورزشی، خانواده‌های کوهنوردان، گروه‌های کوهنوردی و ورزشکاران راهی هیمالیا شدند.
رئیس هیئت کوهنوردی استان کردستان در حاشیه این مراسم گفت: این گروه کوهنوردی حدود یک سال است تمرینات خود را شروع نموده و با نظارت فدراسیون کوهنوردی بعد از شرکت در هشت اردوی استانی، پنج نفر اصلی آن مشخص شدند.
به گفته موسی مرادیانی، ترکیب هیمالیانوردان کردستانی به ترتیب واسع سیدموسوی سرپرست و مسئول فنی، شهرام نعمتی کوهنورد، جبار سلیمانی کوهنورد، آرش امام جمعه کوهنورد و دکتر سینا ندایی پزشک تیم معرفی شد.
مرادیانی در ادامه با اشاره به شرایط سخت آب و هوایی کوهستان و قله‌ها، افزود: کوهنوردان ما ابتدا برای آمادگی کوه مراپیک به ارتفاع 6 هزار و 479 متر را فتح خواهند کرد و سپس فتح کوه باورنتسه به ارتفاع 7 هزار و 129 متر یکی از کوه‌های هیمالیا را شروع می‌کنند.
رئیس هیئت کوهنوردی استان کردستان تصریح کرد: کوه بسیار جای مقدس و پاکی است که در کتاب آسمانی و در گفته پیامبران به جایگاه خاص آن اشاره شده است و تمامی جوانان کردستان شایسته فتح این قله‌ها هستند.  
وی در پایان افزود: این تیم کوهنوردی برای نخستین بار در کشور به صورت کاملا مستقل با شعار آن دود گشته در آتش اعتیاد، آن نیست گشته در ناتوانی و نیستی؛ نیستی ـ این بلند افراشته، ایستاده بر بلندای توانایی؛ هستی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره کوهنوردان محمد اوراز، مقبل هنرپژو و سامان نعمتی کار خود را شروع نموده‌اند و امیدوارم این شعار به گوش تمام مردم جهان برسد.      
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول