اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین خبر داد:

ابلاغ بخشنامه عدم خرید کالای خارجی به دستگاه‌های قزوین

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از کالاهای تولید داخل توسط دستگاه‌های اجرایی، از ابلاغ بخشنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت خرید کالای خارجی به دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

ابلاغ بخشنامه عدم خرید کالای خارجی به دستگاه‌های قزوین
عباسعلی درافشانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: ممنوعیت خرید کالای خارجی به خصوص برای دستگاه‌های دولتی بوده و در گذشته نیز در این خصوص بخشنامه‌ای داشتیم که بعضا مورد غفلت قرار می‌گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به تأکیداتی که مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان کشور داشتند و فرمودند که رئیس جمهور دستور ممنوعیت خرید کالای خارجی از سوی دستگاه‌های دولتی را دهند، ما در استان بخشنامه‌ای را به دستور استاندار آماده کرده و به دستگاه‌ها ابلاغ کردیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین اضافه کرد: این بخشنامه هم تأکید بر اجرایی شدن بخشنامه قبلی دارد و هم با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، تمامی دستگاه‌های اجرایی از خرید کالاهای خارجی به ویژه کالاهای خارجی که در داخل تولید می‌شود، باید اجتناب کنند.
وی افزود: با توجه به ابلاغ این بخشنامه اگر چنانچه در این مورد مصداق و یا موردی مشاهده شود با مدیر مربوطه برخورد قانونی می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین اضافه کرد: در حوزه آی‌تی و فناوری اطلاعات ممکن است بعضی از مصادیقی که مشابه تولید داخلی نداشته باشد، خریداری صورت گیرد ولی عموم کالاهایی که در دستگاه‌های اجرایی مصرف می‌کنیم، اهتمام و تأکید بر این است از محصولات و تولیدات داخلی باشد.
وی با اشاره به آثار خرید کالای داخلی یادآور شد: این اشاره‌ای که مقام معظم رهبری داشتند قطع یقین برای این است که از تولید داخلی حمایت شود و این موضوع برای جامعه مفید است و اگر ما می‌خواهیم اطرافیان ما شغل داشته باشند این شغل ناشی از رونق تولید، اقتصاد و فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در داخل کشور است بنابراین همه باید کمک کنیم تولید داخلی رونق یابد و سودآوری و چرخش تولید توسط بازار مصرف به جریان درآید.
درافشانی با اشاره به نظارت بر دستگاه‌های اجرایی در راستای عمل به بخشنامه ابلاغی اعلام کرد: سیستم نظارتی بر خرید کالاهای دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و با توجه به تأکید رهبری و همچنین بخشنامه دولتی مبنی بر خرید کالاهای  داخلی، نظارت دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات، بازرسی و ذی‌حسابان در این مورد نیز مصداق می‌یابد و ما به عنوان استانداری نیز پیگیر این موضوع هستیم تا رعایت این امر صورت گیرد.
وی با اشاره به افزایش کیفیت تولیدات داخلی خاطر نشان کرد: با توجه به ارتقای کیفی محصولات داخلی، این قابلیت در کشور هست که از تولیدات داخلی استفاده شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول