اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

کشف 200 میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی از کشف 200 میلیارد ریال کالای قاچاق در نیمه نخست امسال کشف شد.

کشف 200 میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود خرم‌نیا دوشنبه شب در دیدار با دبیر اجرایی جامعه اسلامی کارگران استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود نعمت امنیت در استان، اظهار داشت: خوشبختانه مقوله امنیت در ایران بی‌نظیر است، تا جایی که در شش ماهه نخست سال‌جاری شاهد کاهش 13 درصدی ارتکاب سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.
وی با بیان اینکه در جامعه ایران، مردم و مسئولان به جایگاه و اهمیت وجود امنیت کامل در جامعه واقف هستند، افزود: مردم همواره خادمینی را که در این عرصه فعالیت می‌کنند مورد لطف قرار می‌دهند.
خرم‌نیا با بیان اینکه اگر معیشت جامعه و اشتغال مردم فراهم شود، امنیت در آن جامعه نمود پیدا می‌کند، تصریح کرد: آمارها حکایت از این امر دارد که هر جا اشتغال تامین باشد، میزان و ضریب امنیت نیز بالا است.                              
وی با اشاره به جمعیت 450 هزار نفری کارگران در استان گفت: موضوعات کارگری از حساسیت بالایی برخوردار است که اگر خوب مدیریت نشود، احتمال دارد، ماجراهای صنفی وارد مقوله‌ی امنیتی شود.
 
دشمن به دنبال تبدیل موضوعات صنفی به جریان سیاسی است
خرم‌نیا با بیان اینکه دشمن اغلب سعی می‌کند، موضوعات صنفی را به جریان سیاسی تبدیل کند، گفت: خوشبختانه مدیریتی که در مجموعه‌ تشکل‌ها و انجمن‌های کارگری وجود دارد، مانع از تحقق رویای آنها می‌شود.
وی با شاره به جایگاه و شان کارگری از نظر امام خمینی گفت: نیروی انتظامی نیز در خصوص حفظ کرامت انسانی و به لحاظ وظیفه‌ی ذاتی خود، بنابر تکلیف شرعی و جایگاه قانونی خود، تامین امنیت در حوزه‌ی کارگری را سرلوحه‌ی خود قرار داده‌ است.
وی با یادآوری اینکه هزینه ایجاد اشتغال پایدار برای یک نفر معادل 35 میلیون تومان است، گفت: نیروی انتظامی سعی دارد منافع کارگر و کارفرما را به صورت منظم تامین کند و خوشبختانه مسئولان امر در این خصوص همراهی‌های لازم را انجام می‌دهند.
خرم‌نیا اجرای برنامه‌های مبارزه با قاچاق کالا در کشور را از جمله برنامه‌های حمایتی نیروی انتظامی از تولید کنندگان و کارگران داخلی عنوان کرد و افزود: در این راستا میزان کشفیات کالای قاچاق در نیمه‌ نخست سال جاری 20 میلیارد تومان است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 9 میلیارد تومان بود.
وی با اشاره به اولویت‌بندی نیروی انتظامی در مقابله با قاچاق کالا گفت: کشف سه کارگاه تولید لوازم بهداشتی غیر مجاز در استان، از فعالیت‌های این نهاد در مقابله با قاچاق کالاهای بهداشتی بود.
یدالله جعفری دبیر جامعه‌ اسلامی کارگران نیز در دیدار با فرماندهی انتظامی استان، با اشاره به خط مشی صنفی این انجمن تصریح کرد: طبق اساسنامه نمی‌خواهیم سیاسی عمل کنیم ما صنفی حرکت می‌کنیم و نمی‌خواهیم در فضای سیاسی خود را مطرح کنیم.
وی ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین کارگر و کارفرما برای بالا بردن راندمان تولید و ایجاد توسعه پایدار را از اولویت‌های کاری جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: جامعه اسلامی سعی دارد با داشتن دیدی مساوی نسبت به کارگر و کارفرما، فرهنگ فراموش شده، احترام متقابل بین کارگر و کارفرما را احیا کند.
جعفری با تاکید بر ضرورت همگرایی در جامعه کارگری آذربایجان‌شرقی و با تاکید بر تحقق منویات رهبری در حوزه کار گفت: رویکرد فرهنگی در جامعه اسلامی کارگران، دنبال و برنامه‌های مختلفی برای جامعه کارگری استان اجرا می‌شود.
  
دید ابزاری به کارگر در جامعه ایران
وی با ابراز تاسف از اینکه در جامعه‌ ایران، به کارگر با دیدی ابزاری نگاه می‌شود، گفت: انجمن جامعه‌ اسلامی کارگران درصدد دفاع از حقوق و شان کارگران و ایجاد امنیت کاری برای این قشر عظیم و زحمتکش جامعه است.
یدالله جعفری سازماندهی شغل‌های کاذب، برنامه‌ریزی برای اشتغال زنان، اجرای طرح هر کارگر یک وکیل، ارائه خدمات رایگان از جمله بیمه، ازدواج آسان و ... را از جمله برنامه‌های جامعه‌ اسلامی کارگران خواند و افزود: جامعه‌ اسلامی کارگران سعی در ایجاد شناسنامه‌ی کار بانوان با هماهنگی فرمانداری تبریز دارد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول