اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آستارا خبر داد:

کاهش 4 درصدی مصرف بنزین در آستارا

خبرگزاری فارس: رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آستارا از کاهش چهار درصدی مصرف بنزین در نیمه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

کاهش 4 درصدی مصرف بنزین در آستارا
علیرضا دلسوزخاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار داشت: در نیمه نخست امسال بیش از 18 میلیون و 705 هزار لیتر بنزین در چهار جایگاه عرضه سوخت این شهرستان به فروش رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 4 درصد کاهش داشته است.
دلسوزخاکی با اشاره به فروش 803 هزار لیتر بنزین سوپر و یک میلیون و 783 هزار لیتر نفت سفید در مدت مذکور، افزود: این ارقام نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 54 و 61 درصد کاهش نشان می‌دهد که حاصل تعدیل نرخ فرآورده‌های نفتی از آذر سال گذشته به بعد است.
وی میزان فروش نفت‌گاز در این مدت را 13 میلیون و 870 هزار لیتر عنوان کرد و گفت: این مقدار نفت‌گاز فروخته شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود یک درصد افزایش داشته است.
رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آستارا با بیان اینکه این شرکت چهار جایگاه را زیر پوشش دارد، خاطرنشان کرد: جایگاه حسینی از ابتدای سال جاری فعالیت خود را در جاده کمربندی آستارا به اردبیل آغاز کرده است.
وی با اشاره به اینکه تعدیل نرخ فرآورده‌های نفتی در سطح کشور از اواخر آذر سال گذشته آغاز شده است، افزود: افزایش نرخ بنزین آزاد از 400 به 700 تومان موجب کاهش 4 درصدی فروش بنزین در نیمه نخست امسال شد که تاثیر مثبتی بر مصرف بهینه سوخت گذاشته است.
دلسوزخاکی با اشاره به مناسب بودن نفت سفید برای مصرف در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی آستارا، به روستائیان این مناطق توصیه کرد که قبل از آغاز فصل سرما برای تهیه و ذخیره‌سازی این ماده نفتی اقدام کنند.
آستارا شمالی‌ترین شهر گیلان با مساحت ۳۳۴ کیلومتر است که از مغرب به کوه‌های پوشیده از جنگل تالش از مشرق به سواحل شنی دریای خزر می‌رسد و از شمال نیز به رودخانه «آستارا» یا «آستارا چای» منتهی می‌شود که خط مرزی ایران و جمهوری آذربایجان بوده و سالانه پذیرای هزاران نفر گردشگر داخلی و خارجی است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول