اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فیلم داستانی دفینه در انگلستان به روی پرده می‌رود

خبرگزاری فارس: فیلم داستانی دفینه از کارگردان خوزستانی در جشنواره فیلم کوتاه raindanced انگلستان به روی پرده خواهد رفت.

فیلم داستانی دفینه در انگلستان به روی پرده می‌رود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، فیلم داستانی دفینه به کارگردانی و نویسندگی احمد حیاتی و تهیه شده در دفتر هنرهای تصویری حوزه هنری خوزستان با آثار کوتاه داستانی از سراسر دنیا به رقابت خواهد پرداخت.
موضوع فیلم داستانی دفینه در خصوص کودکی در جنوب ایران است که با بازی کودکانه خود سعی در توقف حمله هوایی به شهر خود را دارد. مهدی طرفی تصویربرداری این فیلم را به عهده دارد و احمد حیاتی آن را تدوین کرده است.
فیلم دفینه تاکنون توانسته جوایز متعددی در داخل کشور را کسب کند که آخرین آن کسب لوح تقدیر از جشنواره ملی میراث نگاه بوده است.
آثار برتر این جشنواره به صورت مستقیم به جشنواره کن فرانسه راه پیدا خواهند کرد.
 
*مستند "ایران ، جنوب غربی" در جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد
همچنین مستند "ایران، جنوب غربی" در جشنواره بین المللی فیلم بغداد به نمایش درمی‌آید.مستند "ایران، جنوب غربی" به کارگردانی محمدرضا فرطوسی به بخش رقابتی تصویر انسان این جشنواره راه پیدا کرده است.
این فیلم مستندی از زندگی خانواده‌ فرحان‌سواری و دیگر ساکنان حاشیه‌ تالاب هورالعظیم در جنوب‌ غربی ایران است که قسمت اعظم آن ‌را سازه‌های بشری از بین برده‌اند.
سومین دوره این جشنواره با حضور 150 فیلم مستند کوتاه و بلند از 32 کشور جهان از 13 تا 20 مهرماه در بغداد برپا است .
بنا بر این گزارش "ایران جنوب غربی" پیش از این جایزه ویژه جشنواره فیلم بارسلونا ( فیکما ) و تقدیرنامه هیئت داوران جشنواره توراستراوای جمهوری چک را دریافت کرده و در جشنواره فیلمهای انسان شناسی لندن «رای»، اکوزین اسپانیا، جشنواره فیلم امارات، جشنواره سینما حقیقت تهران و جشن تصویر سال به نمایش در آمده بود.
عوامل این فیلم عبارتند از تهیه‌کنندگی محمدرضا جامعی و محمدرضا فرطوسی، تصویربردار رضا عبیات، مدیر تولید سیدباقر موسوی، مشاور حقوقی حسن فرطوسی و در شرکت سینمایی بهنام فیلم تهیه شده است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول