اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی-کاربردی همدان:

مخالف پذیرش دانشجویان غیر‌بومی هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی-کاربردی همدان گفت: هر مرکز علمی ـکاربردی می‌تواند از ما مجوز ایجاد خوابگاه دریافت کند اگر چه ما مخالف پذیرش دانشجویان غیر بومی هستیم.

مخالف پذیرش دانشجویان غیر‌بومی هستیم
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید نظری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به تأسیس دانشگاه علمی - کاربردی در هجدهم مهرماه اظهار کرد: این دانشگاه، صنعت و علم را با اشتغال پیوند می‌دهد و از همان ابتدا رویکرد جدیدی داشته و برای جامعه کارآفرینی داشت.
وی با بیان اینکه رویکرد دانشگاه علمی-کاربردی شغل‌محور است، گفت: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه با توجه به اینکه کارآیی لازم دارند، قادر می‌شوند که شغلی را به نحو احسن در جامعه انجام دهند.
رئیس دانشگاه علمی-کاربردی همدان عنوان کرد: مدرک تحصیلی کسی که وارد دانشگاه می‌شود، باید ارزش استخدامی و تحصیلی را داشته باشد و بتواند بدون هیچ محدودیتی در همه دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و خارج از کشور ادامه تحصیل بدهد.
وی با بیان اینکه برای دانشگاه علمی-کاربردی نظام آموزشی تدوین شده و همه آموزش‌های عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز بر اساس قانون به دانشگاه علمی کاربردی واگذار شده است، افزود: بنابراین رویکرد دانشگاه‌های علمی کاربردی رویکردی مهارت‌محور است.
نظری با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های علمی-کاربردی از مهارت کافی بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: در این دانشگاه، مهارت‌های ویژه و مختص آقایان و خانم‌ها تعریف شده‌اند چون برخی از رشته‌ها مثل رشته جوشکاری، برای خانم‌ها کارآیی ندارند.
وی با بیان اینکه شاغلانی را که در دانشگاه‌های علمی-کاربردی تربیت می‌کنیم باید مهارت کافی داشته باشند، عنوان کرد: می‌توان گفت دانشگاه علمی-کاربردی رویکرد قانون تک‌جنسیتی را در دانشگاه اجرایی کرده‌ است.
رئیس دانشگاه علمی- کاربردی همدان با بیان اینکه در حال حاضر 22 مرکز آموزشی علمی- کاربردی فعال در استان همدان وجود دارد، گفت: از این تعداد یک مرکز حضوری، یک مرکز عمومی و 20 مرکز دولتی هستند که از امکانات بالقوه این دانشگاه نیز استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه دانشگاه علمی-کاربری هزینه‌اش نسبت به دانشگاه‌های دیگر بسیار کمتر است، خاطرنشان کرد: می‌توان گفت شهریه این دانشگاه حدود 250 هزار تومان است چرا که در این دانشگاه با استفاده از امکاناتی وجود دارد شهریه کمی دریافت می‌شود.
نظری به ارتباط بین فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی، بیان کرد: این مهم در راستای نایل شدن به اهداف ترسیم شده و ارتقای مهارتی دانشجویان بسیار مؤثر است.
وی با اشاره به رشته‌های دانشگاه علمی- کاربردی، گفت: اخیراً مرکز جامع علمی- کاربردی فنی حرفه‌ای رشته جوشکاری و برق را نیز ارائه می‌دهد.
رئیس دانشگاه علمی- کاربردی همدان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه غیر دولتی و دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه غیر حضوری کشور است، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی-کاربردی بزرگترین دانشگاه حضوری دولتی کشور است که با حداقل شهریه و جامعیت رشته‌ها فارغ‌التحصیل به جامعه ارائه می‌کند.
وی با اشاره به نقش نظارتی مرکز علمی کاربردی همدان این نظارت را نظارتی پویا دانست که در راستای ارتقای کیفیت مراکز صورت می‌گیرد و عنوان کرد: اگر مراکز دانشگاه‌های علمی-کاربردی استانداردها را رعایت نکنند تعطیل می‌شوند چرا که حق دانشجویان در هر زمینه‌ای باید حفظ شده و مورد توجه قرار گیرد.
نظری با اشاره به حضور 8 هزار دانشجو در مراکز دانشگاه علمی- کاربردی استان همدان، گفت: به روز بودن و کاربردی بودن رشته‌های این دانشگاه بر اساس مقررات وزارت علوم است و در حال حاضر بیش از 700 رشته کاردانی و کارشناسی در این مراکز فعال است.
وی یادآور شد: در سال گذشته حدود 66 میلیون و 500 هزار تومان وام به دانشجویان پرداخت شده است که پس از فراغت از تحصیل آن را می‌پردازند.
رئیس دانشگاه علمی-کاربردی همدان با بیان اینکه در مجموع مساحت مراکز علمی- کاربردی استان همدان حدود 100 هکتار است، گفت: در این مراکز 600 مدرس فعال هستند که 300 نفر از این تعداد آی دی کارت دارند.
وی با بیان اینکه در مرکز علمی-کاربردی همدان لزومی به ایجاد خوابگاه نمی‌بینیم اما در استان هشت خوابگاه دانشجویی داریم، عنوان کرد: هر مرکز علمی-کاربردی می‌تواند از ما مجوز ایجاد خوابگاه دریافت کند اگر چه ما مخالف پذیرش دانشجویان غیر بومی هستیم.
نظری با اشاره به شعار علمی-کاربردی، مبنی بر " هر کارخانه و هر مزرعه، یک دانشگاه"، ابراز کرد: هدف ما ورود به صنعت است اما صنعتی که در همدان وجود دارد باید اعلام نیاز کنند چرا که بر اساس این نیازسنجی‌ها و در نظر گرفتن فضاهای صنعتی است که دانشگاه‌های جدید تأسیس می‌شود.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور کاردانی پودمانی را دانشگاه علمی- کاربردی ایجاد کرده است، افزود: در حال حاضر 8 هزار دانشجو در 71 رشته کاردانی ترمی، 55 رشته کاردانی پودمانی، 53 رشته کاردانی ترمی و 22 رشته کارشناسی در حال تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه علمی- کاربردی همدان با اشاره به صدور یک هزار و 500 دانشنامه، یادآور شد: در شش ماهه نخست سال جاری 800 دانشنامه موقت نیز صادر شده و یک هزار پرونده نیز در حال بررسی است.
وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر در حال تدوین برخی از رشته‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: هدف ما ارائه رشته‌های مهارتی است و ما به دنبال رشته‌های نظری نیستیم.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول