اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی:

حاشیه‌نشینی از عوامل مهم تولید جرم است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی حاشیه‌نشینی و موضوع سکونتگاه‌های غیررسمی در کنار شهرهای بزرگ را یکی از عوامل مهم در ایجاد و تولید جرم دانست.

حاشیه‌نشینی از عوامل مهم تولید جرم است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در جمع نیروهای انتظامی استان امنیت را اصل و اساس همه امور دانست و اظهار داشت: امنیت در میهن ما برخاسته از ایمان مردم است و کشور ما بدون اعتقادات اسلامی نمی‌تواند شاهد چنین امنیت مستحکمی باشد.
وی وجود امنیت را منشأ خدمات دولت در نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: اگر امنیت نباشد طعم شیرین خدمات دستگاه‌ها نمی‌تواند بر مذاق مردم بنشیند.
بیگی اظهار داشت: دولت دکتر احمدی‌نژاد مفتخر است که توانسته کارهای بزرگی را به سرانجام برساند و سیاست‌گذاری‌های صحیح دولت موجب تحکیم امنیت شده است.
استاندار آذربایجان شرقی، حاشیه‌نشینی و موضوع سکونتگاه‌های غیررسمی در کنار شهرهای بزرگ را یکی از عوامل مهم در ایجاد و تولید جرم دانست و افزود: مردم در هر نقطه‌ای که زندگی می‌کنند در جستجوی سعادت و خوشبختی خود هستند و هنگامی که این سعادت را در دوردست‌ها نمی‌یابند، خانه و کاشانه خود را رها کرده و در حاشیه شهرها سکونت می‌گزینند.
وی خاطرنشان کرد: حاشیه‌نشینی آغاز وقوع جرم و ناهنجاری‌های فراوان اجتماعی است و با ادامه این شرایط نیروی انتظامی نمی‌تواند از عهده امنیت پایدار برآید.
بیگی ادامه داد: سیاست‌های دولت احمدی‌نژاد در پرداختن به نقاط دور و فراهم کردن فرصت‌های عادلانه برای همه آحاد کشور انگیزه سکونت را افزایش داده و امکان برقراری امنیت را برای نیروی انتظامی بیش از پیش فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: کارهای بزرگی چون ایجاد جاده‌ها و سدها در نقاط مختلف استان و کشور، از توجه دولت به نقاط دور و از بین بردن انگیزه حاشیه‌نشینی حکایت دارد.
بیگی طرح مسکن مهر را از جمله خدماتی دانست که انگیزه سکونت در حاشیه شهرها را از بین برده و موجب تحکیم امنیت شده است.
وی افزود: وقتی مردم می‌توانند با کمترین توان مالی در نقطه ثابتی سکونت کنند که همه امکانات در آن فراهم شده، دلیلی برای حاشیه‌نشینی وجود نخواهد داشت.
بیگی کارنامه دولت را در زمینه‌های مختلف درخشان توصیف کرد و اظهار داشت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بخشی از این کارنامه درخشان و زیربنای ایجاد تحول اقتصادی در کشور به شمار می‌رود و نیروهای مسلح در فراهم کردن فضای مناسب برای این کار بزرگ نقش بسزایی ایفا کرده‌اند.
وی تصریح کرد: دولت با انرژی فراوان، بهره‌مندی از مشارکت مردم و تاسی از آرمان‌های امام و انقلاب، مسیر توسعه و پیشرفت را شتابان طی می‌کند و تلاش و مجاهدت نیروهای مسلح خواهد توانست موفقیت‌های دولت را صدچندان کند.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که ملت ما قدردان زحمات نیروی انتظامی است، گفت: نیروی انتظامی برای تحصیل اعتماد مردم، بهای سنگینی پرداخت کرده و خیل شهیدان و جانبازان و زحمات کارکنان این مجموعه برای برقراری امنیت، گواهی بر این موضوع است.
وی اظهار داشت: نیروی انتظامی می‌تواند در پرتو تحکیم معنویت، با بهره‌مندی از فناوری روز و مشارکت‌جویی و استفاده از همراهی مردم بر افتخارات خود بیفزاید.
بیگی با تاکید بر برخورد نرم‌افزاری با موضوع امنیت خاطرنشان کرد: استفاده از سخت‌افزار تا اندازه‌ای لازم و مقبول است، از این رو برخورد نرم‌افزاری با امنیت می‌تواند قابلیت نیروی انتظامی را به مراتب افزایش دهد.
وی یادآور شد: نمونه برخورد نرم‌افزاری را در اصلاح قوانین راهنمایی و رانندگی مشاهده کردیم و این اقدام تاثیر زیادی در حوادث رانندگی داشت.
بیگی همچنین با تاکید بر بهره‌مندی نیروی انتظامی از فناوری‌های پیشرفته روز افزود: تعامل با سایر دستگاه‌ها در مسیر برقراری امنیت نیز موجب افزایش قابلیت و کارآیی نیروی انتظامی خواهد شد.
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی هم در این مراسم گفت: مقوله امنیت، تولید اجتماعی است که تمام آحاد جامعه در آن نقش حیاتی دارند.
مسعود خرم‌نیا اظهار داشت: پلیس، حاکمیت و مردم اضلاع اصلی تامین امنیت در کشور به شمار می‌روند و عدم مشارکت قوی هر یک از آنها مانع تحقق امنیت می‌شود.
وی افزود: نیروی انتظامی در رویکرد جدید خود، اصل محوری فعالیت‌های خود را بر همکاری و تعامل سازنده و گفت‌وگو با مردم و ایجاد فضای تعاملی استوار کرده است.
استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم از کارکنان نمونه نیروی انتظامی استان با اهدای لوح تقدیر و هدایای ویژه قدردانی کرد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول