اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

نجار در همایش 400 نفری فرمانداران اعلام کرد

انتخابات رایانه ای ، امسال در 10 درصد حوزه ها

خبرگزاری فارس: وزیر کشور تأکید کرد: اگرچه ما آمادگی صددرصدی برگزاری انتخابات رایانه‌ای را داریم، اما با توجه به مشورت‌هایی که صورت گرفته قرار است تنها در 10 درصد از حوزه‌های انتخابیه فرایند اخذ رای بصورت رایانه‌ای برگزار شود.

انتخابات رایانه ای ، امسال در 10 درصد حوزه ها
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، مصطفی محمدنجار وزیر کشور که صبح امروز دوشنبه در همایش 400 نفری فرمانداران سراسر کشور در تالار بزرگ وزارت کشور سخن می‌گفت، از تلاش‌ها و اقدامات همه استانداران و فرمانداران قدردانی کرد.

وی نقش فرمانداران را به دلیل ارتباط مستقیم و میدانی با مردم، نقشی مهم عنوان کرد و گفت: نقطه اتکا ما و نظام اسلامی مردم هستند که باید ما این ارتباط خوب را همواره حفظ کرده و جلب اعتماد مردم به ما همواره بیشتر شود.

* درب اتاق مسئولان به روی مردم باز باشد

نجار با بیان اینکه "ما هرچه داریم، از خدا‌ست"، خدمت به خلق خدا را بالاترین عبادات برشمرد و افزود: همواره مردم در صحنه‌های مختلف از مسئولان کشور حمایت کردند و آنجایی که می‌بینند مسئول یا مدیری قادر به کار نیست، صادقانه قبول می‌کنند البته باید درب اتاق مسئولان بویژه فرمانداران بر روی مردم باز باشد تا از نزدیک شنوای مشکلات آنان باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه امروز کشور سرشار از مواهب الهی و نیروی انسانی جوان است خاطرنشان کرد:‌ باید از این ظرفیت بزرگ استفاده شود. نظام اسلامی الان در اوج اقتدار است و این مرهون زحمات رهبر انقلاب، مردم و دولت است.

وی سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل و انتقاد به نحوه مدیریت جهانی را مورد اشاره قرارداد و گفت: رئیس جمهور در سازمان ملل با جسارت خود نظام سلطه را زیر سؤال برد.

* نظام سلطه از الگو شدن ایران در بیداری اسلامی ناراحت است

وی در ادامه به موج بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا اشاره و یادآور شد: ما مفتخریم که انقلاب اسلامی امروز الگوی بیداری اسلامی مردم منطقه شده و به این خاطر نظام سلطه ناراحت است و به دنبال طراحی‌‌های علیه نظام اسلامی است که البته همواره خوار و ذلیل می‌شود.

وی با اشاره به ناکامی دشمنان در فتنه 88 خاطرنشان کرد: امروز با طراحی‌ها و برنامه‌‌ریزی‌های که طی 30 سال دشمن علیه ما کرده است، نظام اسلامی آبدیده شده و در همه تهدیدات سخت، نیمه‌ سخت و نرم سربلند بیرون آمده است.

* امروز دشمن از فرهنگ غنی اسلام و قرآن ضربه خورده است

نجار به پیشرفت‌های علمی کشور در ابعاد مختلف تکنولوژی، فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، ماهواره، نانوتکنولوژی، بایوتکنولوژی، صنعتی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: دشمن امروز از فرهنگ غنی اسلام و قرآن ضربه خورده که ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود برای فرمانداران سراسر کشور خدمات و دستاوردهای دولت نهم و دهم را مورد یادآوری قرار داد و افزود: در دولت نهم و دهم کارهای بسیار زیادی انجام شده است که به صورت نمونه می‌توان به افزایش صادرات غیر نفتی از 7 میلیارد دلار به 32 میلیارد دلار، افزایش صادرات سیمان از 32 میلیون تن به 76 میلیون تن و نیز اینکه امروز ایران سومین کشور در دنیاست که توان سدسازی دارد.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن و کنترل بازار مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: امروز کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده است و در اکثر نقاط کشور مسکن مهر با قیمتی مناسب به متناقضیان ارائه می‌شود ضمن آنکه سال گذشته هدف‌گذاری دولت یک میلیون و 600 هزار فرصت شغلی بود که امسال این میزان به دو و نیم میلیون فرصت شغلی خواهد رسید که البته این مهم باید با تلاش همه مسئولان و بویژه فرمانداران محقق شود.

* اقدمات وزارت کشور در حوزه‌های مختلف

وزیر کشور با اشاره به وظایف و ماموریت‌های وزارتخانه متبوع خود گفت: با توجه به گستره بزرگ وزارت کشور و اینکه این وزارتخانه مامور اجرای سیاست‌های داخلی است، در بخش عمران، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی کارهای فراوانی انجام داده است.

وی به کارهای انجام شده در حوزه سیاسی اشاره و گفت: ایجاد 22 فرمانداری، 48 بخش و 67 شهر و نیز تهیه لوایح جدید قانون احزاب و تشکل‌های سیاسی و نیز لایحه افزایش تعداد نمایندگان و نظام جامع انتخابات از اقدامات صورت‌ گرفته در بخش سیاسی وزارت کشور بوده است.

وی در ادامه به اقدامات عمرانی وزارت کشور اشاره کرد و افزود: در این حوزه در طول 6 سال دولت نهم و دهم حدود 80 هزار پروژه عمرانی اجرایی شده که نسبت به 8 سال پیش از آن آمار قابل توجهی است چراکه در گذشته تنها 20 هزار پروژه اجرایی شده بود.

نجار واگذاری یارانه 15 هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری و نیز رشد دو برابری واگذاری تاکسی به شهرداری را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی وزارت کشور اعلام کرد.

وی تهیه طرح تحول اجتماعی، ارتقاء فرهنگ عمومی، تهیه اطلس اجتماعی را از اقدامات حوزه اجتماعی وزارت کشور برشمرد.

وزیر کشور در ادامه به دستاوردهای امنیتی وزارت کشور اشاره کرد و متذکر شد: در حوزه امنیتی به طور مثال در تشکیل جلسات شورای امنیت کشور 15 درصد افزایش داشته‌ایم که از این جلسات 153 مصوبه، بیرون آمده است که بیش از 90 درصد آن اجرایی شده است که این مرهون خانواده بزرگ امنیتی کشور و نیز جلسات منظم شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها است.

وی البته از فرمانداران سراسر کشور خواست تا به برگزاری جلسات منظم شورای تامین شهرستان‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی اضافه شدن 6 کمیسیون تخصصی به شورای امنیت کشور همچون کمیسیون حفاظت از نخبگان، ساماندهی سلاح و مهمات، مقابله با تروریست و جرائم مجازی را از جمله برنامه‌های دیگر حوزه امنیتی وزارت کشور خواند و افزود: کاهش چشمگیر تعداد متوفیان تصادفات خودرویی، افزایش کشف علمی جرایم، تشکیل شورای پدافند غیر عامل استان‌های سراسر کشور، کاهش قابل توجه ناامنی‌های مرزی، تدوین طرح حریم امنیتی مرزهای شرقی و غربی کشور و نیز ساماندهی اتباع بیگانه و کاهش قابل توجه جرایم در حوزه‌های مختلف را از دیگر دستاوردهای حوزه امنیت وزارت کشور دانست.

نجار در ادامه خطاب به فرمانداران سراسر کشور توصیه کرد که با توجه به تلاش دشمنان برای ایجاد یاس و ناامیدی و نیز برخی بدخواهان باید مسئولان در جاهای مختلف همچون نمازجمعه به اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف فعالیت‌های دولت بپردازند.

وی به سیاه‌نمایی عده‌ای در ماجرای تخلف بزرگ اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان نظام و نیز عده‌ای دنبال ضربه‌زدن به خدمات صورت گرفته از سوی مسئولان هستند.

به گزارش فارس، وزیر کشور در ادامه سخنان خود در جمع فرمانداران سراسر کشور که ریاست هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها را نیز عهده دارند، به بحث انتخابات بویژه نهمین دوره انتخابات مجس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: باید با عزمی جدی به دنبال برگزاری انتخابات باشکوه باشیم. و همانطور که رهبر انقلاب فرموده‌اند انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی و پشتوانه و ذخیره امنیت کشور است که باید مراقبت کنیم تا این پشتوانه به چالش امنیتی تبدیل نشود.

وی یکی از کارکردهای انتخابات را کاهش اختلافات سیاسی اجتماعی و نیز موجب وحدت اجتماعی عنوان کرد و افزود: ممکن است در بستر انتخابات اختلافاتی در چارچوب قانون پدید آید که این مسئله مهمی نیست چراکه موجب ارتقاء منافع و امنیت ملی می‌شود.

نجار به برگزاری انتخابات طی 30 سال از عمر جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: همواره در تمامی شرایط حتی در زمان جنگ هم انتخابات برگزار شده از این رو با توجه به تأکیدات همیشگی رئیس جمهور باید با برنامه‌ریزی‌هایی که از سال گذشته با تقویم زمان‌بندی شده انجام شده انتخابات باشکوه برگزار شود.

وی خطاب به استانداران تاکید کرد که شما مسئول اجرای انتخابات هستید که باید بر فرآیند انتخابات تسلط کامل داشته باشید.

وزیر کشور متذکر شد: قانون برای همه باید ملاک باشد و ما نیز به عنوان مجری انتخابات به مر قانون عمل می‌کنیم.

نجار به نکته مهم در اجرای انتخابات را سوق دادن فضای عمومی کشور به سمت شور و نشاط انتخاباتی فارغ از حاشیه‌سازی عنوان کرد و افزود: برای ما مهم حضور حداکثری مردم در انتخابات است که البته باید بسترها و لوازم آن را نیز فراهم کنیم تا انتخابات آتی مانند گذشته مظهر وحدت ملی ما باشد.

* باید از گسترش تهمت و دروغ در آستانه انتخابات پرهیز کرد

وزیر کشور یکی از مهمترین شاخصه‌ها برای مسئولان و مجریان انتخابات را پایبندی به روش امام و رهبر معظم انقلاب خواند و یادآور شد: باید در تصمیم‌گیری‌ها دقت شود تا فضا مشوش نشود.

نجار ادامه داد: باید مراقبت کرد تا از امکانات دولتی در زمینه انتخابات استفاده نشود، ضمن اینکه باید با هشیاری هجمه‌های روانی دشمنان را خنثی کرد که البته در این خصوص رسانه‌ها، گروه‌های سیاسی و مسئولان وظیفه تقویت نشاط عمومی در جامعه در عین حال رعایت اخلاق و تقوای سیاسی است.

وی البته تاکید کرد که باید از گسترش فضای تهمت و دروغ در آستانه انتخابات پرهیز شود چراکه از مشارکت حداکثر مردم در انتخابات است.

* انتخابات نباید رنگ و بوی طایفه‌ای بگیرد

وزیر کشور این نکته را نیز یادآور شد که نباید انتخابات رنگ و بوی طایفه‌ای و قومی بگیرد.

نجار در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه برگزاری انتخابات به صورت رایانه‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه کارهای بسیار خوبی در معاونت سیاسی با هماهنگی شورای نگهبان صورت پذیرفته است و اگر چه ما آمادگی صددرصدی برگزاری انتخابات رایانه‌ای را داریم، اما با توجه به مشورت‌هایی که صورت گرفته قرار است تنها در 10 درصد از حوزه‌های انتخابیه فرایند اخذ رای بصورت رایانه‌ای برگزار شود. این درحالی است که زیرساخت‌های انتخابات در حدود 95 درصد است که به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود.

وی همدلی مسئولان، خدمت صادقانه، پرهیز از هرگونه هزینه غیرضروری، رسیدگی به مشکلات مردم، شناسایی مظاهر فساد اقتصادی و اداری را از وظایف مسئولان بویژه فرمانداران عنوان کرد.

نجار با اشاره به سخن شب گذشته رئیس جمهور مبنی بر اینکه هر مقدار فشار را زیادتر کنند باید بیشتر کار کرد، افزود: صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی، سوق‌ دادن مردم روستاها به تولید، تقویت نظارت، همکاری در اجرای طرح نفوس و مسکن و همکاری در طرح بزرگ مسکن مهر را از جمله وظایف فرمانداران است.

وی اعلام کرد که حقوق و مزایای فرمانداران در سطوح مختلف از 140 هزار تا 220 هزار تومان افزایش خواهد کرد ضمن آنکه مجوز گرفتن خودرو برای فرمانداران نیز گرفته شده است.

وزیر کشور در خاتمه در پاسخ به درخواست فرمانداران برای دیدار با رهبر معظم انقلاب قول پیگیری این مسئله را به آنان داد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول