اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت قشم:

اگر امانت داری در پست‌ها ضایع شد باید منتظر خیانت بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهل سنت قشم گفت: با واگذاری پست‌ها و منصب‌ها به افراد نالایق امانت‌داری ضایع می‌شود و چنانچه امانت داری ضایع شد باید منتظر خیانت نیز بود.

اگر امانت داری در پست‌ها ضایع شد باید منتظر خیانت بود
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالرحیم خطیب عصر یک‌شنبه در بخش دوم نشست استاندار هرمزگان با علمای شیعه و سنی با اشاره به لزوم وحدت در جامعه اظهار داشت: اگر انسان‌ها هیچ گونه وجه اشتراکی در مناسبات اجتماعی با یک دیگر نداشته باشند باز هم می‌توانند با یکدیگر کنار آمده و شهر و دیار خود را آباد سازند.
وی با بیان اینکه باید به چهره کسانی که تملق می‌گویند خاک پاشید افزود: بعضی اشخاص فکر می‌کنند دلسوز هستند و از روی دلسوزی شروع به تملق‌گویی می‌کنند تا خود را افرادی موجه نشان دهند.
امام جمعه اهل سنت قشم در رابطه با مصداق فوق بیان داشت: این افراد با تملق‌گویی عیب‌های انسان را پنهان کرد و افراد را در شناخت حقایق موجود خود دچار اشتباه می‌سازند.
خطیب، با بیان اینکه حتی در اشتباهات مسئولان نیز بزرگ‌نمایی می‌شود تاکید کرد: چنانچه یک مسئول اشتباهی مرتکب شود در این مورد برخی‌ها، شروع به بدگویی و گمانه‌زنی می‌کنند.
این عالم روحانی اهل سنت ادامه داد: نباید اشتباهات را بزرگتر از آنچه که هست نشان داد چنانچه اشتباهی از سوی مسئولی سر زد باید برای وی دعای خیر کرد تا خداوند او را مورد بخشش خود قرار دهد.
وی با اشاره به نقش به سزای استاندار در وحدت و انسجام در هرمزگان بیان داشت: چهار محور مورد نیاز پیشرفت جامعه است که باید آنها را رعایت کرد.
به گفته خطیب اهل سنت قشم، رهبر محوری و ولایت‌مداری یکی از این محورهای مهم اجتماعی است که جامعه را از نفاق و دو دستگی رها می‌سازد که این امر نیز با یاری نماینده ولی فقیه که نقش کلیدی در وحدت و یکپارچگی در هرمزگان دارد عملی خواهد بود.
وی، امانت محوری، عدالت محوری و اولویت محوری را از دیگر محورهای مورد نیاز پیشرفت جامعه ذکر و افزود: با واگذاری پست‌ها و منصب‌ها به افراد نالایق امانت‌داری ضایع می‌شود و چنانچه امانت داری ضایع شد باید منتظر خیانت نیز بود.
این مقام مسئول ادامه داد: باید با نه گفتن به دوستان از آفت‌های که باعث از بین رفتن عدالت می‌شود جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه مدیران باید اولویت بندی برای خدمت رسانی به مردم را بشناسند و پروژه‌های بی‌مورد را بر اجرای طرح‌های اصلی در اولویت قرار ندهند، افزود: در شهرستان‌های هرمزگان دیده می‌شود که مصلحت‌های بزرگ فدای مصلحت‌های کوچک یا ناچیز می‌شود که این بسیار معضل بزرگ برای امر مدیریتی استان است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول