اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

با کمبود نیرو در یگان حفاظت مواجه هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از چالش‌های اساسی در سازمان حفاظت محیط زیست کمبود نیروی یگان حفاظت محیط زیست است.

با کمبود نیرو در یگان حفاظت مواجه هستیم
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدجواد محمدی‌زاده عصر امروز در همایش سراسری محیط‌بانان که در هتل شهاب مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در بدو ورود من به سازمان حدود ۶ سال است تصویب یگان گذشته بود اما سازمان آن را اجرایی نکرده بود، خوشبختانه نخستین کاری که در سازمان انجام دادیم پیگیری وضعیت محیط‌بانان بود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تاکنون ۲ سال از اجرایی شدن این امر می‌گذرد ادامه داد: فرماندهان ۲۶ استان تعیین شدند که فقط یک نفر از خارج از سازمان از نیروی انتظامی مأمور و فرمانده یگان است و همه استانها از نیروهای موجود در سازمان و از نیروهای قدیمی استفاده می‌کنند.
وی افزود: در این زمینه تاکنون به امر آموزش توجهی خوبی شده است و دوره آموزش نظامی، آموزش محیط‌بانی، سازمانی و به ویژه آموزش کاربردی با حضور در سرزمین و در حقیقت کارگاه‌های آموزشی در ارتباط با ساخت پاسگاهها در سفرهای استانی تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده است.
محمدی‌زاده تأکید کرد: تصورمان بر این است که تا پایان سال ۹۱ عمده پاسگاه‌های مورد نیاز کشور را آماده خواهیم داشت و در امر تجهیز با استفاده از امکانات الکترونیکی ظرفیت‌سازی بسیار خوبی انجام شده است و حتی در مواردی که نیاز به تجهیزاتی ویژه داشتیم مانند بی‌هوشی برای مهار و کنترل بعضی حیوانات وحشی تفنگ‌های خاص بیهوشی خریداری شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه از نظر مسائلی مانند جیره غذایی، بیمه عمر و بیمه تکمیلی مشکلات برطرف شده است، تصریح کرد: وضع حقوق دریافتی نسبت به گذشته حل شده و افزایشی در این زمینه داشته است. البته ممکن است که بعضی حقوق‌ها با تأخیر داده شده آن هم به این دلیل بود که در سال جاری بودجه نقدینگی با تأخیر اعلام شد.
وی با اشاره به اینکه اولویت را برای محیط‌‌بانان موضوع آموزش قرار دادیم افزود: در ارتباط با مشکلاتی که پیش می‌آید باید گفت تنها سازمان حفاظت محیط زیست نیست که گاهی اوقات برای انجام مأموریتی مأموران آن سازمان دچار مشکل می‌شوند حتی نیروی انتظامی و سازمان جنگل‌ها نیز با این مسائل مواجه هستند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: برای نخستین‌بار توانستیم در طول برنامه پنجم ارقام اعتباری را افزایش دهیم و برای سال ۹۱ تا انتهای برنامه افزایش ۴۰ درصدی را با معاونت برنامه‌ریزی به توافق رسیدیم و امیدواریم سال آینده نخستین سالی باشد که این افزایش کاملاً اجرا شود.
محمدی‌زاده خاطرنشان کرد: طرح جامع حفاظت از منابع آب کشور و طرح جامعه کاهش آلایندگی برای ۸ کلانشهر کشور باید به تصویب مجلس برسد که امیدواریم یکی پس از دیگری انجام شده و خلاء قانونی در این زمینه پر شود.
وی به مسئله شهادت محیط‌بانان اشاره کرد و گفت: از نظر ما محیط‌بانانی که در حین مأموریت کشته می‌شوند شهید هستند و از نظر بنیاد شهید هم در حکم شهید است و از نظر مزایای نیز مزایای خانواده شهدا به آنان تعلق می‌گیرد ضمن اینکه ما در سال جدید یک شهید و در سال گذشته ۸ شهید محیط‌بان داشتیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول