اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شیفتگان ولایت؛

جشن میلاد امام رضا(ع) در سی‌سخت برگزار شد

خبرگزاری فارس: جشن میلاد امام هشتم شیعیان در مسجد جامع امام علی(ع) شهر سی‌سخت با حضور اقشار مختلف مردمی و شیفتگان برگزار شد.

جشن میلاد امام رضا(ع) در سی‌سخت برگزار شد
 به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا پیش از ظهر امروز در حاشیه این مجلس باشکوه و معنوی که به مناسبت میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) و با حضور اقشار مختلف مردم شکل گرفته بود در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: استقبال مردم ولایت‌مدار شهرستان دنا در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این شهرستان، نشان از عشق و ارادت این مردم به حضرت امام رضا(ع) است.
جمشید آریایی‌منفرد، با تشکر و تقدیر از مردم و جوانان این شهرستان برای حضور همیشگی در برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی، افزود: زندگی سراسر دانایی و رحمت امام هشتم شیعیان سرمشقی خوب و  شایسته برای همه انسان‌هایی است که در جستجوی کمال و رستگاری هستند.
 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا، امام رضا (ع) را مظهر لطف و رحمت الهی بر بندگان دانست و بیان داشت: در جشنواره شعر محلی و آئینی رضوی که در شهرستان دنا برگزار شد، جوانان و هنرمندان با استقبال از این جشنواره، اشعار زیبایی را در وصف امام رضا(ع) سرودند که این آثار در کتابی که توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در دست تهیه است، چاپ خواهند شد.
آریایی در بخش دیگری از سخنان خود بسیاری از داشته‌های تشیع را مرهون مباحث عقلی و استدلالی امام رضا(ع) در برابر  فیلسوفان و بزرگان دیگر ادیان دانست و عنوان کرد: به واسطه این مناظره‌ها، بنیان تشیع و راستین بودن این نحله فکری و عقیدتی، بیش از پیش عیان و جایگاه مکتب تشیع در آن دوران تقویت شد.
به گزارش خبرنگار فارس، این مراسم زیبا که به عطر وجودی امام رضا ع معطر شده بود، مردم با با پخش گل و شیرینی میلاد ضامن آهو را جشن گرفتند.
 گفتنی است در این جشن، مولودی خوانان، شاعران  و مداحان اهل بیت به قرائت اشعار و سروده‌هایی در وصف امام رضا(ع) پرداختند.
پخش کلیپ،سرود و برگزاری مسابقه از دیگر برنامه‌های فرهنگی اجراء شده در جشن میلاد امام رضا(ع) در سی‌سخت بود.
 انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول