اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد سیستان‌وبلوچستان:

طرح تحول اقتصادی گامی در اعتمادسازی استاندارد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: طرح تحول اقتصادی در قالب هدفمندسازی نظارت در تولید و بازار را افزایش داده و اعتماد و اطمینان مصرف کننده را به همراه داشته است.

طرح تحول اقتصادی گامی در اعتمادسازی استاندارد است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، اسماعیل عاقلی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته استاندارد برگزار شد، اظهار داشت: اداره استاندارد سیستان و بلوچستان افتخار کسب 13 تقدیرنامه و کسب پنج رتبه برتر در ارزیابی عملکرد، تجلی خدمت، رتبه برتر روابط عمومی‌ها و رتبه برتر پایگاه‌های بسیج در بین ادارات کل استاندارد را در سراسر کشور طی دو سال اخیر در دولت دهم به دست آورده است.
وی از انعقاد پنج تفاهمنامه همکاری با منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، دانشگاه آزاد اسلامی زابل و پیام نور سراوان در زمینه تدوین استانداردهای ملی خبر داد و افزود: این تفاهمنامه در راستای استفاده از امکانات آزمایشگاهی و توانمندسازی یکدیگر صورت گرفته است.
مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خدمات دهی آموزشی به کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان در اولویت برنامه قرار گرفته است خاطرنشان کرد: 829 نفر در 10 هزار و 114 نفر ساعت برای دوره‌های آموزشی متمرکز در زمینه‌های مختلف آموزش دیده‌اند.
عاقلی به اقدامات اداره استاندارد سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: ایجاد فضاهای آزمایشگاهی، اجرای طرح جامع طاها، هماهنگ سازی استاندارد، اجرای طرح نظارت و کنترل بر بازار، اجرای آزمون‌های ادواری وسایل سنجش و توزین مراکز عرضه و توزیع کالا، اجرای نظارت و کنترل مراکز و جایگاه‌های عرضه سوخت، اجرای طرح خوداظهاری محصول تولیدکنندگان، طرح ثبت استانداردها در کارخانه‌ها، اجرای طرح نظارت و کنترل سیلندرهای گاز مایع و... از جمله اقدامات آن اداره کل است.
وی در ادامه به اقدامات حقوقی این اداره کل اشاره و بیان کرد: اخطار به 578 مورد به واحدهای تولیدی و خدماتی، 50 مورد اعلام جرم علیه واحدهای تولیدی و خدماتی متخلف، برخورد با واحدهای تولیدی متخلف و پلمپ پنج واحد تولیدی، جلوگیری از صدور دو محموله خرما و چهار محموله رب گوجه فرنگی، توقیف 23 مورد کالای غیر استاندارد از مراکز عرضه و توزیع کالا، انهدام 37 هزار و 140 عدد قوطی رب با علامت‌های تجاری پالنده به ارزش 300 میلیون ریال از جمله اقدامات حقوقی این اداره کل است.
مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان از مدیریت در واردات و تغییر در ثبت سفارش کالاها خبر داد و افزود: در برنامه‌های امسال اداره کل برنامه‌های موضوع مدیریت واردات اجرایی و پیگیری می‌شود و در این راه انعقاد تفاهمنامه مطرح است.
عاقلی ادامه داد: همچنین افتتاح آزمایشگاه مایکوتکسین‌های اداره کل بر اساس تکنولوژی جدید، تجهیز و تکمیل کردن آزمایشگاه صنایع غذایی و میکروبیولوژی در شهرستان زاهدان و زابل، تجهیز آزمایشگاه‌های صنایع شیمیایی، غذایی و صادرات و واردات شهرستان سراوان، خرید تجهیزات آزمایشگاهی برای نمایندگی مستقر در پایانه مرزی میرجاوه و گمرک زاهدان و برگزاری مناقصه و خرید دستگاه اچ‌پی‌ال‌سی برای آزمایشگاه اداره کل از دیگر اقدامات این اداره کل است.
وی تصریح کرد: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی، افزایش مشارکت بخش‌های خصوصی در ارتباط با تدوین استاندارد و استاندارد سازی به عنوان ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار، پیگیری ایجاد و تایید صلاحیت هفت آزمایشگاه همکار و شرکت بازرسی در استان توسط اداره کل استاندارد انجام شده است.
مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: در شهرستان زاهدان آزمایشگاه اندازه‌گیری سموم قارچی، آزمون‌های دوره‌ای وسایل سنجش و مصالح ساختمانی و شهرستان چابهار آزمایشگاه‌های صنایع نساجی و بسته‌بندی و مصالح ساختمانی و شهرستان ایرانشهر آزمایشگاه مصالح ساختمانی وجود دارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول