اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر تبریز:

شهرداری تبریز پاسخگوی تخلف خود نیست/خودداری شهرداری از ارائه آمار نیروها

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر تبریز از ارسال نامه به شهرداری تبریز و پاسخگویی در خصوص برخی عملکردهای خلاف قانون خبر داد و از عدم پاسخگویی شهرداری انتقاد کرد.

شهرداری تبریز پاسخگوی تخلف خود نیست/خودداری شهرداری از ارائه آمار نیروها
محمدحسن اسوتچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از عملکرد شهرداری در خصوص به کارگیری نیروی غیرمجاز انتقاد کرد و اظهار داشت: مدتی است که به کارگیری خارج از قاعده نیروها در شهرداری که شامل همسران مدیران است باب شده که شهرداری باید پاسخگویی این عملکرد غیرقانونی خود باشد.
 
*نظارت در شورا به حالت نیمه تعطیل درآمده است
وی تصریح کرد: البته در این بین ضعف نظارت شورای شهر را عامل اصلی اینگونه تخلفات باید دانست و اذعان کرد نظارت در شورا تقریباً به حالت نیمه تعطیل درآمده است.
اسوتچی گفت: شهرداری بدون توجه به پیامدهای این به کارگیری غیرقانونی مشکلاتی را از نظر نیروهای به کار گرفته شده ایجاد می‌کند که این افراد چه در خود شهرداری مرکز چه در مناطق مشغول به کار باشند تعهداتی را به وجود می‌آورند که تحقق یافتنی نیست و با تعدیل آنها مشکل اجتماعی بروز خواهد کرد.
 
*خودداری شهرداری از ارائه آمار نیروهای شهرداری
وی از ارسال نامه‌ای از سوی شورای شهر به شهرداری تبریز خبر داد و گفت: طی این نامه که هفت ماه قبل نوشته شده از شهرداری خواسته شده بود از سال 86 تا 89 آمار نیروهای خود را اعلام کند که متاسفانه تا به امروز این نامه پاسخی نداشته است.
اسوتچی تصریح کرد: این نامه به دلیل بروز برخی تخلفات غیرقانونی پاسخ داده نشده است چون اگر سئوال شود آقای شهردار نیروی یک‌هزار نفری سال گذشته مثلا چرا شده یک هزار و 100 نفر این سؤالات در بودجه‌ریزی تاثیر خواهد داشت و شهرداری برای فرار از این پاسخ از ارسال جواب خودداری کرده است.
این عضو شورای شهر در خصوص ارزیابی عملکرد شهرداری تبریز تصریح کرد: البته شهرداری تبریز در برخی موارد انتظارات را برآورده کرده اما در بحث تبعیض در به کارگیری نیروی انسانی برخلاف وظایف خود عمل کرده است.
وی گفت: اینکه گزارش می‌شود تبریز به عنوان شهر پاکیزه معرفی شده و این عملکرد مثبت شهرداری تبریز ارزیابی می‌شود باید سئوال کرد بار این کار به عهده چه کسانی بود مگر نه اینکه کارگران متحمل این زحمت شدند که خیلی از آنها وضعیت روشنی ندارند و از شهرداری و شورا خواسته شده به تکلیف خود در مورد این نیروهای زحمتکش عمل کنند.
 
*عملکرد شهرداری از لحاظ کیفیت جای سؤال دارد
وی افزود: از نظر کمیت اظهارنظری در خصوص عملکرد شهرداری ندارم اما از لحاظ کیفیت این عملکرد جای سئوال دارد.
اسوتچی در ادامه دو دستگی در بین اعضای شورای شهر را عامل مهم عدم تحقق رسیدگی به عملکردها شد و تصمیم‌گیری در این نهاد را به نفع شهرداری دانست.
انتهای پیام/م20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول