اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه نخست امسال؛

ترانزیت کالا در کردستان 130 درصد افزایش یافت

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری مقدار 396 هزار و 394 تن کالا به ارزش بیش از یک‌هزار و 948 میلیون دلار در استان کردستان ترانزیت شده است.

ترانزیت کالا در کردستان 130 درصد افزایش یافت
سیروس شاه‌غیبی امروز در  گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد 130 درصدی مواجه بوده است.
‌وی افزود: در چند سال اخیر با ارائه راهکار‌های کوتاه و بلندمدت در بخش اقتصادی استان و نیز همکاری همه دستگاه‌های اجرایی متولی در مسیر صادرات کالا از طریق مرز‌های استان با رشد قابل ملاحظه صادرات روبه‌رو شده‌ایم.
‌به گفته سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان صادرات در کردستان از یک جهش قابل توجهی برخوردار است و ظرفیت‌های ویژه برای رسیدن به مبالغ بالاتر هدف‌گذاری در بحث صادرات وجود دارد.
شاه‌غیبی با بیا‌ن اینکه این میزان ترانزیت به دو صورت ترانزیت خارجی مبداء و مقصد انجام شده که از مرز رسمی باشماق صورت پذیرفته است، گفت: در صورت تجهیز و توسعه زیر ساختهای حمل و نقل و لجستیکی، استان شاهد افزایش چند برابری ورونق اقتصادی در بخش تجارت خارجی خواهیم بود.
استان کردستان با دارا بودن 230 کیلومتر مرز مشترک با منطقه اقلیم کردستان عراق و همچنین استعدادهای بالقوه و بالفعل یکی از استان‌های دارای اهمیت در زمینه مراودات خارجی است.
انتهای پیام‌/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول